Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til og skanne

Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Juhu folkens. Skanner funker ikke.

Er det noen der ute som har boka om segltegninger ved hyllingene 1591 og 1610 og kan gå inn på side 159- Allmuen i Borre og Sem og skanne inn segl nr. 4:

Ånund Kimestad, og legge den inn her.

Tusen takk.🥰

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk bedre?

CCI_000009 (2).jpg

Lurer for øvrig på om vi ikke kan tolke farsnavnet til OSTEN / ÖSTEN? 

Endret av tom askerøi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å kontakte utgiver (altså Slektshistorisk Forlag/v NSF) ved ønske om bruk av bilder i en artikkel/utgivelse.

Så kan vi nok skaffe bilder av det etter avtale, men litt usikker på om forlaget ønsker at kopi av hele sider blir lagt ut.

Ellers er det jo bare positivt at flere ser nytten av det store arbeidet som ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, David/NSF - jeg fikk først ikke til å redigere ned til det ene seglet. Og da jeg fikk det til på det skannede eksemplaret fikk jeg ikke bort (den hele) siden igjen. Men jeg forstår at det generelt var galt. Selv om jeg trodde han skulle bruke det i sin private database.

Lover å aldri gjøre det mer!

Tillegg:

Og NÅ fikk jeg til å slette den hele siden, også - så da er vel "den verste skaden" utbedret...

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tom askerøi skrev:

Beklager, David/NSF - jeg fikk først ikke til å redigere ned til det ene seglet. Og da jeg fikk det til på det skannede eksemplaret fikk jeg ikke bort (den hele) siden igjen. Men jeg forstår at det generelt var galt. Selv om jeg trodde han skulle bruke det i sin private database.

Lover å aldri gjøre det mer!

Tillegg:

Og NÅ fikk jeg til å slette den hele siden, også - så da er vel "den verste skaden" utbedret...

Det går helt sikkert bra det Tom. Det er jo en god tanke uansett og ingen stor skade 🙂 

Boken er forøvrig fortsatt til salgs og jeg har iallfall funnet mange av mine "egne" der.

Forøvrig enig i at farsnavnet sannsynligvis kan tolkes slik du skriver 😉

Endret av David Widerberg Howden
liten kommentar som manglet
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord, David.

Jeg har også hatt masse glede av boken - dels fordi jeg har aner fra store deler av landet og dels fordi den tar for seg akkurat den tiden da kildegrunnlaget ellers begynner å gå fra tynt til syltynt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå jeg som satte alt i gang. Siden boken er offentlig, så jeg ikke noe galt i og få en kopi av ett segl. Ikke noe skal kopieres til mangfoldiggjøring. Takk skal du ha Tom Askerøi for hjelpen. 🙂 🙂 

Mvh. Torbjørn🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider