Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet Januar 4, 2022 Del Skrevet Januar 4, 2022 Juhu folkens. Skanner funker ikke. Er det noen der ute som har boka om segltegninger ved hyllingene 1591 og 1610 og kan gå inn på side 159- Allmuen i Borre og Sem og skanne inn segl nr. 4: Ånund Kimestad, og legge den inn her. Tusen takk.🥰 Mvh. Torbjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom askerøi Skrevet Januar 5, 2022 Del Skrevet Januar 5, 2022 (endret) Slettet! Endret Januar 5, 2022 av tom askerøi Torbjørn Steen-Karlsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom askerøi Skrevet Januar 5, 2022 Del Skrevet Januar 5, 2022 (endret) Dette gikk bedre? Lurer for øvrig på om vi ikke kan tolke farsnavnet til OSTEN / ÖSTEN? Endret Januar 5, 2022 av tom askerøi Torbjørn Steen-Karlsen og Kjartan Brastad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Widerberg Howden Skrevet Januar 5, 2022 Del Skrevet Januar 5, 2022 Kan være greit å kontakte utgiver (altså Slektshistorisk Forlag/v NSF) ved ønske om bruk av bilder i en artikkel/utgivelse. Så kan vi nok skaffe bilder av det etter avtale, men litt usikker på om forlaget ønsker at kopi av hele sider blir lagt ut. Ellers er det jo bare positivt at flere ser nytten av det store arbeidet som ble gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet Januar 5, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 5, 2022 Tusen takk Tom. TSK. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom askerøi Skrevet Januar 5, 2022 Del Skrevet Januar 5, 2022 (endret) Beklager, David/NSF - jeg fikk først ikke til å redigere ned til det ene seglet. Og da jeg fikk det til på det skannede eksemplaret fikk jeg ikke bort (den hele) siden igjen. Men jeg forstår at det generelt var galt. Selv om jeg trodde han skulle bruke det i sin private database. Lover å aldri gjøre det mer! Tillegg: Og NÅ fikk jeg til å slette den hele siden, også - så da er vel "den verste skaden" utbedret... Endret Januar 5, 2022 av tom askerøi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Widerberg Howden Skrevet Januar 5, 2022 Del Skrevet Januar 5, 2022 (endret) 1 time siden, tom askerøi skrev: Beklager, David/NSF - jeg fikk først ikke til å redigere ned til det ene seglet. Og da jeg fikk det til på det skannede eksemplaret fikk jeg ikke bort (den hele) siden igjen. Men jeg forstår at det generelt var galt. Selv om jeg trodde han skulle bruke det i sin private database. Lover å aldri gjøre det mer! Tillegg: Og NÅ fikk jeg til å slette den hele siden, også - så da er vel "den verste skaden" utbedret... Det går helt sikkert bra det Tom. Det er jo en god tanke uansett og ingen stor skade 🙂 Boken er forøvrig fortsatt til salgs og jeg har iallfall funnet mange av mine "egne" der. Forøvrig enig i at farsnavnet sannsynligvis kan tolkes slik du skriver 😉 Endret Januar 5, 2022 av David Widerberg Howden liten kommentar som manglet tom askerøi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom askerøi Skrevet Januar 6, 2022 Del Skrevet Januar 6, 2022 Takk for beroligende ord, David. Jeg har også hatt masse glede av boken - dels fordi jeg har aner fra store deler av landet og dels fordi den tar for seg akkurat den tiden da kildegrunnlaget ellers begynner å gå fra tynt til syltynt... Torbjørn Steen-Karlsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet Januar 7, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 7, 2022 Det var nå jeg som satte alt i gang. Siden boken er offentlig, så jeg ikke noe galt i og få en kopi av ett segl. Ikke noe skal kopieres til mangfoldiggjøring. Takk skal du ha Tom Askerøi for hjelpen. 🙂 🙂 Mvh. Torbjørn🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå