Torhild Shirley Skrevet Januar 18, 2022 Del Skrevet Januar 18, 2022 Heisann. Jeg trenger litt hjelp til å tyde en anmerkning på Ole Olsen. Han er nr. 4 i 1825. Det gjelder anmerkningen helt til høyre. https://www.digitalarkivet.no/kb20070226210578 Dette er det jeg har foreløpig: Da Ole Olsen Lande som var ind... til Copulation med Pigen Jo- hanne Haldors Datter, Grav dal i Pigens Paahhør .... med Widner Laf..mand Thor Haldorsen Hildestad og Hans Hansen F... erklærede at han ej kunde indgaae ægteskab med hende formedenst begaaet Leyer maal efter hans hjem komst fra Østlandet og Pigen ogsaa for sin side erklærede at hun.... Jeg setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 18, 2022 Del Skrevet Januar 18, 2022 Da Ole Olsen Lande som var indstevnt til Copulation med Pigen Jo- hanne Haldors Datter, Grav dal i Pigens Paahør tillige med videre Lofarsmand Thor Haldorsen Hildestad og Hans Hansen F... erklærede at han ej kunde indgaae Ægteskab med hende formedelst begaaet Leyer maal efter hans hjem komst fra Østlandet og Pigen ogsaa fra sin side erklærede at hun paa grund heraf ey vilde overgaa nogen Ægteforeening blev Ægteskabet slettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Januar 18, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 18, 2022 Tusen takk for hjelpen, Else. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå