Gå til innhold
Arkivverket

Arkiv for reindriftsforvaltningen i Nordland

Arnfinn Nygaard
 Del

Recommended Posts

Såvidt jeg forstår foreligger det i arkivet til Reindriftsforvaltning i Nordland også rapporter fra lappefogden for Nordland i perioden 1899-1910. Stemmer det? Er noe av dette digitalisert? Må jeg eventuelt møte opp i Trondheim for å kunne lese i dette materialet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun dette som er skanna fra Reindriftsforvaltning Nordland:

https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives%5B%5D=no-a1450-08000000280505&start_year=&end_year=&text=

Du finner katalog med oversikt over hva som er i arkivet på Arkivportalen.

Vi kan gjøre oppslag for å dokumentere rettigheter, men hobbyforespørsler eller større arkivundersøkelser krever oppmøte på lesesal jamfør Arkivverkets serviceerklæring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg vurderer å reise til Trondheim for å studere arkivmaterialet knyttet til lappefogden i Nordland for perioden 1899-1910, men er ikke veldig trent i å lese eldre håndskrift. Det ville derfor vært en fordel å kunne øvd litt i forkant. Hadde det vært mulig å få scannet f.eks. lappefogdens årsrapport for 1907: Arkiv A-5309, serie X Årsmeldinger, stykke L0002 - Årsmeldinger - Lappefogden i Nordland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.