Wenche Søgaard Skrevet Januar 24, 2022 Del Skrevet Januar 24, 2022 Hei Jeg vil være takknemlig om noen kan hjelpe meg med tyding av navnet på mor til dåpsbarnet Rejer. Er det Gunil Jensdatter? https://media.digitalarkivet.no/view/9294/45025/16 Vennlig hilsen Wenche Søgaard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Januar 24, 2022 Del Skrevet Januar 24, 2022 (endret) Det korteste svar mulig: Ja. 🙂 Mvh EDIT: Litt kjapp her, for ordens skyld: Gunil er skrevet med strek over n-en for å markere dobbeltkonsonant. Altså – Gunnil. For å være skikkelig detaljfokusért . . . Endret Januar 24, 2022 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Søgaard Skrevet Januar 24, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 24, 2022 Tusen takk for svaret. Jeg har absolutt sans for detaljer. Det med strek over n-en visste jeg ikke. Mvh Wenche Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Januar 24, 2022 Del Skrevet Januar 24, 2022 For eksempel de to siste dåpene på forrige side fra lenken din (s. 30) . . .Thomes: og Johanes (med strek over m og n) Måtte forsikre meg om at jeg ikke hadde forledet deg – at streken egentlig var en prikk over i-en i Gunil, men skriveren er god med tegnene sine, tydelige prikker og streker, som her. 🙂 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå