Wenche Søgaard Skrevet Januar 25, 2022 Del Skrevet Januar 25, 2022 Kan noen hjelp meg og ev. bekrefte at navnet på henne Ole Olsen, Biøre, giftet seg med i Krødsherad i mai 1779 er Aase Olsdatter. Jeg har ikke sett det fornavnet brukt så langt tilbake i tid, men får det ikke til å bli noe annet. https://media.digitalarkivet.no/view/8502/41943/1 Ole er i 1801 registrert som skilt fra sin kone, har føderåd og bor hos sin 22 år gamle sønn Ole. Finnes det noe register over oppløste ekteskap? Mvh Wenche Søgaard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Januar 25, 2022 Del Skrevet Januar 25, 2022 eg også les det som "Aase Olsdatter". Dei måtte vel få kongeleg løyve til å skilje seg. Trur spørsmålet har vore oppe i forumet her før, så du skal kunne finne noko om du søkjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Søgaard Skrevet Januar 25, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 25, 2022 Tusen takk for raskt svar 😊 Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå