Gå til innhold
Arkivverket

Ole Tørres Paasche

Grethe Forøy, Drammen
 Del

Recommended Posts

Leter etter Ole Tørres Einersdal Paasche f. 6.12 1804 i Osen, sør Trøndelag uten resultat. Han var sønn av Jens Christian Paasche og Christine Beate Lemvig. Jeg finner han konfirmert i 1820 (Bjørnør ministerialbok 1818-31 side 234) konfirmant nr 8.  I 1821 finner jeg han utflyttet i samme bok side 278 til Trondheim men så forsvinner han. Er det noen som kan hjelpe?

PS. For den som ikke er kjent ligger Bjørnør under Roan, Sør Trøndelag.

mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme. Han er ikke nevnt i skiftet etter sin mor heller i 1832 i følge min slektsbok.  Ergo må han kanskje være død et sted før det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel født i 1801 i følge konfirmasjonen, nr 8

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, SAT/A-1456/657/L0702Ministerialbok nr. 657A03, 1818-1831, s. 234
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070906610338

Det står også at han het Tørres(sen), så da var vel Jens Paasche pleiefar

Foreldrene ved dåpen er Tørres Olsen og Sebina Olsdatter. Døpt 14.2.1802, nederst til venstre

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, SAT/A-1456/657/L0701Ministerialbok nr. 657A02, 1802-1831, s. 2
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070905680679

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye forvirring for jeg fant også denne Ole Tørres født på samme dato men med helt andre foreldre og bosted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å ligne noe.🙂 Det er nok riktig mann vi har funnet og det var nok naturlig at han ikke sto som arving i skiftet.  Da kan jeg "stryke" han som en av linjene i den familien.  Tusen takk for god hjelp.🌷

mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider