Gå til innhold
Arkivverket

Innvandret til Øst-Finnmark fra russisk Karelen

Arne Skogholt
 Del

Recommended Posts

"Min Oldefar Isak Eliassen Lommesari født ca 1846 oppgis ved gifte 15.11.1891 Nesseby "russekvæn"-skrevet fødested Laidesalmi (russisk karelen)-han døde 17.3.1908.

Beskrevet folketelling Vadsø 1875 Hallonengården, Ytre Kvenby. Ønsker råd om hvordan jeg kan gå fram for å finne informasjon om hans forfedre. Forsøkt å gå gjennom digitalisert materiale fra forskjellige utgangspunkt. Jeg bor nå i Nord-Odal kommune, Innlandet og heter Signe Merethe Skogholt født Kristoffersen i Kiberg."

Notatet skrevet av hennes mann Arne Skogholt - askoghol@online.no (ivrig slektsgransker over mange tiår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se etter ved vielsen i kirkebøkene for Nesseby for om mulig å finne navnet på hans foreldre/far.

Flere tips til slektsforskning:

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning

Jeg har ikke kjennskap til kilder fra russisk Karelen og slektsforskning der. Du kan forsøke å lage et innlegg i brukerforum og høre om noen der har noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.