Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til å tyda kyrkjebok Stord - ekteskap 1758

Åsta Lorentsen
 Del

Recommended Posts

Hei! Eg har litt problem med å forstå alt som er skrevet i kyrkjeboka då tipp-tipp-tipp oldeforeldrene mine, Anders og Anna, gifta seg i 1758. Er det nokon som har anledning å hjelpa meg?

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betre om du legg ut ei sidelenkje, då kan vi sjå meir tekst, bla i protokollen mm..

https://forum.arkivverket.no/topic/219554-kjære-nye-slektsgransker-det-er-fint-om-du-leser-dette-før-du-stiller-spørsmål/?do=findComment&comment=1861016

Dette er trulovinga, vigsel kom seinare.  om lag sånn:

"Fer. 2 Nat.Chr. [2. juledag]

Troelovet Anders Hansen og Anna Tollaks dtr  Cautions mænd Baar Eldøen, Ole Høyland."

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Lauritzen skrev:

Else: Hysingstad og Nysæter hører vel til neste par?

Ja, det gjør de!

Jeg glemte å rette opp...😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2022 den 22.54, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det er betre om du legg ut ei sidelenkje, då kan vi sjå meir tekst, bla i protokollen mm..

https://forum.arkivverket.no/topic/219554-kjære-nye-slektsgransker-det-er-fint-om-du-leser-dette-før-du-stiller-spørsmål/?do=findComment&comment=1861016

Dette er trulovinga, vigsel kom seinare.  om lag sånn:

"Fer. 2 Nat.Chr. [2. juledag]

Troelovet Anders Hansen og Anna Tollaks dtr  Cautions mænd Baar Eldøen, Ole Høyland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk til de som hjelpte meg! Eg sliter litt å sjå korleis ein skriv både innlegg og svar, synes ikkje dette "verktøyet" fungerer heilt for meg. Eg trudde eg hadde lagt ved lenke i tillegg til utklipp, ber om unnskyldning for det.

Eg såg no at det var forlovelsen, ja, og ekteskapet kjem litt seinare. SAB, Stord sokneprestembete, SAB/A-78201/H/HaaMinisterialbok nr. A 2, 1744-1777, s. 105
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070516640035

Eg står litt fast på denne Anders Hansen som kjøpte gard på Bjelland, Stord i 1759, rundt den tida han gifta seg. Eldste sonen hans, Hans Andersson Bjelland, var i tjeneste hos lagmannen i Bergen. Dette er informasjon som tilseier at eg burde kunna finna ut kven foreldra hans er. For å vera heilt sikker på at eg les kyrkjeboka korrekt ved giftarmålet hadde det vore fint å få litt assistanse frå dåke som er flinkare til dette enn meg.

Mvh

Åsta

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigselsinnførsla er ikkje noko meir informativ:

"Dom 1 p. Fest. Epiph. Chr. [1. sundag etter Kristi openbering; i 1759 var det 7. januar]

Copuleret Anders Hansen med

Anna Tollaks dtr."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kjem etterpå skjer ved den same gustenesta, men har ikkje noko med dette paret å gjere:

"Publice absolveret Christopher

Jacobsen formedelst Afhold imod

Loven fra Altarets Sacramente"

Lenke til kommentar
Del på andre sider