Ole Christian Høibakk Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Hei Jeg hjelper en kompis med å finne hans slekt fra Loppa i Finnmark og har funnet et skifte etter Jonas Olsen Toske som jeg gjerne skulle hatt hjelp med å tyde. NB! Skiftet er på 13 doble sider. https://www.digitalarkivet.no/sk20081209640160 Vennlig hilsen Ole Christian Høibakk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Hei Ole Christian, du vil neppe finne noen som er villig til å transkribere dette skifte over 13 folier uten at du er villig til å betale for jobben. 1700-talls gotisk er ikke det enkleste og om noen skulle tyde dette så antar jeg at det ville ta vedkommende mange timer, og med en pris på mange hundre kroner pr. time, så må du ta et valg. Hvor mye er hjelpen til kompisen verd? Jeg vil tippe på at disse sidene vil koste deg/dere over 10000 kroner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Christian Høibakk Posted January 31, 2022 Author Share Posted January 31, 2022 Hei Remi Takk for tilbakemelding. Jeg kunne sikkert vært mer konkret i innlegget. Jeg var nok ikke i utgangspunktet ute etter noen som ville transkribere alle 13 sider, ord for ord, men hjelp til å forstå essensen. Jeg fikk via en annen tråd også en fin oppsummering av dette skiftet, så jeg anser denne som løst 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts