Sølvi Løchen Skrevet Januar 28, 2022 Del Skrevet Januar 28, 2022 (endret) Her er det fars yrke som jeg gjerne vil ha hjelp til. Jeg prøvde med forkortelse av Urtegaardsmand eller Uhrmager, men synes det er vanskelig. https://www.digitalarkivet.no/kb20061107020088 Endret Januar 28, 2022 av Sølvi Løchen rettelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvi Løchen Skrevet Januar 29, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 29, 2022 (endret) Dette kan være samme yrke, 3.12 1755 https://www.digitalarkivet.no/kb20061107020091 Ivar foreslo at første bokstaven er M. Det er kanskje Minerer Endret Januar 29, 2022 av Sølvi Løchen rettet feil innlasting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Januar 29, 2022 Del Skrevet Januar 29, 2022 Det er svært lite anna gotisk skrift her å samanlikne med... Eg trur kanskje det er noko med "Men ... g" , evt. "Min ... g" Den knekte bogen til venstre for "(Tho)resd." i neste spalte er nokså krakteristisk for dei (få) g-ane eg elles ser her. Kanskje nokon ser noko meir. Sølvi Løchen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvi Løchen Skrevet Januar 29, 2022 Forfatter Del Skrevet Januar 29, 2022 3 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: Eg trur kanskje det er noko med "Men ... g" , evt. "Min ... g" Den knekte bogen til venstre for "(Tho)resd." i neste spalte er nokså krakteristisk for dei (få) g-ane eg elles ser her. Takk for at du så at første del av ordet kan være Min..! Det andre eksemplet mitt antyder at yrkestittelen kan være "Minerer". Buen du henviser til kan være en del av en klamme som skriveren satt bak foreldrenes navn når han måtte bruke en del av fadder-spalten. Det har jeg sett andre steder i kirkeboka. I så fall ender ikke yrkestittelen på g heller, og dette åpner kanskje for "Minerer". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå