Gå til innhold
Arkivverket

Til natteravnar på Geni - Removing this connection will split the tree - kva då?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

• Aase R Sæther - Gloppen changed the title to Til natteravnar på Geni - Removing this connection will split the tree - kva då?

Det kommer litt an på. Noen ganger får advarselet ingen konsekvenser, men andre ganger blir det rot ut av det. Det betyr vel mest - vær ekstra forsiktig med det du foretar deg. 

Et problem som ofte dukker opp er at 'splitting' av foreldre fører til at barna automatisk følger moren, mens man i mange tilfeller vil at de skal følge faren siden han er kjent. Da er det best først under 'relationship' å passe på at barna ikke tilhører moren FØR du skiller foreldrene. 

Ellers kan konsekvensene av splitting løses senere hvis de har oppstått. Men det krever ofte en del arbeide. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hos meg kjem eg ikkje vidare - det blir ståande med raud advarsel og grå save-knapp. Kanskje er det fordi eg ikkje har betal-versjonen..

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får beskjeden "Removing this connection will split the tree" så ta kontakt med en kurator. Vi kan fikse dette problemet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis versjoner er kun laget for at man skal bli betalende medlem. Så lag deg ditt eget  slektsprogram eller gjør som meg og millioner andre, kryp til korset og kjøp .

Samme "greia" om du da kjøper MyHeritage som jeg har,  Geni, eller .... etc etc etc.

Med gratis versjoner så mister du alt du har før eller siden "unfortunately"

mvh

Ivar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2022 den 5.33, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Takk for svar! Hos meg kjem eg ikkje vidare - det blir ståande med raud advarsel og grå save-knapp. Kanskje er det fordi eg ikkje har betal-versjonen..

Det stemmer. Pro-medlemmer kan gjere dette. Evt. kan som nemnt Geni-kuratorane hjelpe til.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Evt. kan som nemnt Geni-kuratorane hjelpe til.

Pøøh, det tror jeg ikke mye på.  Men hvis Torbjørn sier så så er det vel forsøket verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2022 den 5.07, Jørn Middelborg skrev:

Et problem som ofte dukker opp er at 'splitting' av foreldre fører til at barna automatisk følger moren

Dette stemmer vel ikkje. Derimot er det den profilen som du redigerer som blir splitta ut. Står du inne på profilen til mora når du splittar treet blir borna verande hos faren og med ukjend mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Ivar Moe said:

Gratis versjoner er kun laget for at man skal bli betalende medlem. Så lag deg ditt eget  slektsprogram eller gjør som meg og millioner andre, kryp til korset og kjøp .

Jeg synes det er helt greit å betale. Utviklerne av programmet har sikkert brukt millioner av dollar på det. Hvorfor skal det da være gratis? Samme med de fleste produkter og services her i verden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ivar Moe skrev:

Eg har aldri vurdert å bruke Geni som slektsprogram, der har eg det eg treng på eigen pc. Hovudgrunnen til at eg jobbar på Geni no, er at ein fjern amerikansk slektning viser seg å ha lagt ut heile den eine av mine 13 slektsbøker der (ca 1800 personar) - utan å spørje meg om lov, og utan å ha greie på skilnaden mellom etternamn og patronym. Så no redigerer eg Olssøner og -døtre i ledige stunder, og rettar elles feil eg måtte kome over. Og då var det denne splitt-problematikken oppsto.  (Eg har fått ordna det med kurator no). 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider