Gå til innhold
Arkivverket

SF: Kyrkjebøkene for Eivindvik (Gulen) prestegjeld - Kjeldeinformasjon

Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Eg har prøvd å orientere meg litt i kyrkjebøkene frå Eivindvik på byrjinga av 1700-talet. Ved fyrste augnekast ser det ut til at kyrkjebøkene overlappar kvarandre med kronologiske lister for same tidsrom, men utan at det er gjort greie for dette i kjeldeinformasjonen.

Ser ein derimot på det gamle mikrofilmregisteret får ein vite litt meir:

Sitat

A 1 1680-1682 03 Hele prestegjeldet 1 Innholdsliste skrevet av Dahl 2- 11 Kronologisk ført 1680-1682 13 Innsatt ark 1727 om begjæring av vigsel 13-108 Dagsregister med kommunikanter 1727-1735

A 2 1699-1705 04 Hele prestegjeldet 1a-22a Kronologisk ført1699 1-127 Kronologisk ført 1700-1705 har med navn på kommunikanter Boka er dels foliert, dels paginert.

A 3 1700-1705 03 Hele prestegjeldet 1-232 Kronologisk ført 1700-1705 Boka er en kopi av kirkebok A 2, men mangler navn på kommunikantene.

A 4 1705-1708 03 Hele prestegjeldet 2- 92 Kronologisk ført 1705-1708

Osv...

http://web.archive.org/web/20070404163108/http://arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-sogn_og_fjordane.html#Gulen

Kommentar til dette: A3 er definitivt ikkje ein kopi av A2, men innførslene ser ut til å vere duplikat av innførslene i A2 (eller omvendt). Vidare ser det ut til at A2 manglar namn på kommunikantane, medan A3 har med namn på kommunikantar, altså motsett av det som står i sitatet ovanfor.

Eg håpar at det er mogeleg å oppdatere kjeldeinformasjonen i A1-A3, slik at ein får med opplysningane ovanfor.

Innhaldslista i A2 har ikkje med året 1701. Antagelegvis er dette fordi sidenummereringa startar på nytt både ved byrjinga av 1700 og 1701, slik at sidenummera blir like. Er det mogeleg å ordne dette, slik at innhaldslista viser klart at kyrkjeboka også inneheld innførsler frå 1701?

Er det mogeleg å rette opp indekseringa i A1 frå side 13 og ut slik at det går fram at det er snakk om kommunikantar i staden for vanleg kronologisk liste? Er det evt. mogeleg å dele kyrkjeboka, slik at den delen som inneheld kommunikantane kjem opp blant kommunikantprotokollane?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2022 den 2.55, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Er det mogeleg å rette opp indekseringa i A1 frå side 13 og ut slik at det går fram at det er snakk om kommunikantar i staden for vanleg kronologisk liste? Er det evt. mogeleg å dele kyrkjeboka, slik at den delen som inneheld kommunikantane kjem opp blant kommunikantprotokollane?

Jeg har skiftet listekode fra kronologisk liste til kommunikanter f.o.m. s. 13: https://media.digitalarkivet.no/kb/contents/11432

Ideelt sett skulle disse sidene også vært indeksert som dagregister, men det ville blitt en større tastejobb som jeg ikke begir meg ut på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innhaldslista i A2 har ikkje med året 1701. Antagelegvis er dette fordi sidenummereringa startar på nytt både ved byrjinga av 1700 og 1701, slik at sidenummera blir like. Er det mogeleg å ordne dette, slik at innhaldslista viser klart at kyrkjeboka også inneheld innførsler frå 1701?

Det var en riktig analyse. Det ser ut til at visningsprogrammet ikke tar høyde for at to oppslag kan ha samme sidetall. Løsningen på "problemet" ble å legge inn ledende nuller på sidetallene for 1700: https://media.digitalarkivet.no/kb/contents/11433

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til dette: A3 er definitivt ikkje ein kopi av A2, men innførslene ser ut til å vere duplikat av innførslene i A2 (eller omvendt). Vidare ser det ut til at A2 manglar namn på kommunikantane, medan A3 har med namn på kommunikantar, altså motsett av det som står i sitatet ovanfor.

Eg håpar at det er mogeleg å oppdatere kjeldeinformasjonen i A1-A3, slik at ein får med opplysningane ovanfor.

Jeg har valgt å legge inn følgende merknader:

• A2: Kirkebok ført av sokneprest Fredrik Christian Cramer.
  • A3: Kirkebok med ukjent opphavsmann, ført parallelt med sokneprest Cramers kirkebok for årene 1699-1705.

Nå har jeg stort sett bare sett på de første sidene i hver bok, og da synes kommunikantenes navn ikke å være nevnt i noen av dem. Lenger ute i A3 er det vel navn på noen av kommunikantene, men ikke alle? Jeg vurderer at det ikke er grunn til å nevne forekomstene av navngitte kommunikanter særskilt, da det er så mange andre detaljer man da også kunne tatt med i en merknad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.