Gå til innhold
Arkivverket

SF Stryn: Drep eit slektsvirus - eller fleire: Kan vi få rydda Jakob / Arne-salaten på Indre Bø på 1700-talet?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Då Jacob Aaland skreiv gardssogene sine for rundt 100 år sidan, greidde han å gå seg vill i dei mange samnemnde brukarane på Bø på 1700-talet, og resultatet blei ikkje bra.

Den nye bygdeboka for Stryn har dessverre berre kopiert feila hans, og når då ein stor del av dei som deler slekta si på nettet brukar bygdebøkene til kjelde, må det berre bli feil. Kan vi ta ein dugnad her og sjå kor mykje vi greier å klare opp i? Eg har etter alle desse åra ikkje greidd å få oversikta, og problemet er så omfattande at det kan vere vanskeleg å vite kvar ein skal begynne.

Eg startar med å gjere som mange andre slekts-leitarar tydelegvis gjer: Å klippe frå bygdeboka, den nye utgåva; br nr 1 Store-Arne-bruket.  Her er fleire spørsmål, så vi får starte i ein ende og sjå om vi får til ei korrekt brukar-rekkje. 

- Nederst i venstre spalte, Arne Jakobson Bø, d.1769 -

1. kva dokumentasjon finst det for at det var han som var gift med Brite Olsdtr Reksnes? I skiftet etter Brite si mor Else i 1734 står det at Brite er gift med "Arne Bø" - men har vi andre kjelder til kva for ein Arne det var snakk om?

Han er tildelt eit ekteskap med Dorte Hansdtr og, men den Dorte Hansdtr som døyr i 1775 etterlet seg mannen Endre Olsson i skiftet, på Ytre Bø. Det er vel henne Aaland har meint?

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0016a: Skifteprotokollar, 1774-1777, s. 118b-119a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081201620121

Om han ikkje var gift med Dorte - har vi teikn på at han var gift med andre?

2. som neste brukar er oppsett "sonen Jakob" d.1786 og gift med Johanne Olsdtr Tonning. Men denne Jakob' en må vere identisk med arvingen Jakob "gift og boende her på gården" i skifte etter Arne Jokobson Indre Bø i 1775 - med enkje Synnøve Abelsdtr og borna Jakob, Abel, Torbjørn, Dorte og Gjertrud.

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0016a: Skifteprotokollar, 1774-1777, s. 117b-118a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081201620120

Ein grunn til at eg absolutt vil plassere Jakob under desse foreldra, er at alle desse syskena er fadrar på Jakob og Johanne sine eldste born. (Synnøve Abelsdtr er nemnt i skiftet etter faren Abel Monsson Tenden som "gift med Arne Bø"). Men i bygdeboka er Arne/Synnøve plassert under br nr 4, Litle-Arne-bruket, så her er noko å ta tak i. 

Jakob og Johanne får sitt siste barn i 1785, så det kunne passe at det var han som var død i 1786 - men det stemmer ikkje med folketellinga 1801, der begge er til stades.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058410001930

I skiftet etter Arne Jakobson i 1775 er det referert til at han har fått overdrege garden i eit skifte 8.juni 1741 - og det stemmer med datoen i skiftet (som vi berre har ekstrakt av) etter Jakob Arneson og Gjertrud Larsdtr Indre Bøe som skifter i levande live - http://arkivverket.no/URN:sk_read/24225/84/ - altså må dette vere foreldra hans. Det stemmer med brukar-rekkja på br nr 4 i bygdeboka, men der har Jakob fått tildelt eit muleg ekteskap med "dottera til Peder Tonning" - det får vi kome tilbake til litt seinare; det vart diskutert i Jørgen Philipson-tråden. 

3. som neste brukar står "sonen Arne" d. 74 år gammal 1850. Det kan stemme med alderen til Jakob og Johanne sin son i 1801-tellinga. Han er i følgje bygdeboka gift med Brite Olsdtr Lunde d. etter 1846, men han fekk skøyta i 1807, som passar perfekt med ei vigsle i 1807 mellom Arne Jakobson Bø og Mari Abelsdtr Aarem - SAB, Innvik sokneprestembete, SAB/A-80501Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 407   - Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070509640578. som han får 4 born med i åra etterpå; eldste jente er Johanne. Noko ekteskap med Brite Olsdtr finn eg ikkje. 

4- neste brukar "sonen Jakob Arneson" d. 1898, 75 å.g, dvs ca 1823- og det stemmer med sonen som Arne og Mari i føregåande punkt. Eg avsluttar rekkja her; dei siste er såpass nye at eg går ut frå dei er rette.  

Om vi går ut frå at mesteparten av denne rekkja høyrer til på br nr 1, er det altså brukaren i punkt nr 1 som er feilplassert. Om det er slik eg trur, bør føregåande brukar (pg far) vere Arne Pederson, gift med Agnete Rasmusdtr Tonning, m.a omtala i det store Peder Tonning-skiftet i 1702 - men eg kan ta feil. 

Så langt br nr 1 - eg skal prøve på ei tilsvarande rekkje for br nr 4.

image.thumb.png.e27dfa632004e0d6fe10b3d9db92deaf.png

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk nr 4 - Litle-Arne-bruket.  Her startar eg nummereringa med

1. Arne Pederson, br 1664. Han har fått kona Magdeli Samsonsdtr Erdal, men ho kan i så fall ikkje vere mor til neste brukar Jakob, fordi ho i skiftet etter syskenbarnet Lars Sjurson Erdal i 1706 berre etterlet seg dottera Brite. Derimot kan dette vere den Arne Pederson Bø som vi i Jørgen Philipson-debatten kom fram til var gift med Agnete  Rasmusdtr Tonning. 

2. Jakob Arneson; eg kan ikkje motseie noko av informasjonen her, bortsett frå kona Gjertrud Arnedotter Oppheim, henne brukte eg opp i forrige innlegg.

3. Arne  Jakobson d.1775 plasserte eg også i innlegget om br nr 1, men kona Synnøve Øysteindtr som han har fått tildelt, er i alle fall feil plassert; ho skal plasserast saman Jakob Arneson - https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058410001944 

4. "sonen Jakob" - gm Anne Torsdtr Grov. Skiftet etter henne i 1784 viser at ho let etter seg mannen Jakob Arneson og eit "eeneste barn" Anne Jakobsdtr.  Han har dermed  då etterpå gifta seg med Synnøve Ø som er nemnt ovanfor; Anne frå 1784-skiftet står i lag med denne familien i 1801.

5. "sonen Jakob" - død 88 år gammal 1875, stemmer godt med 1801-tellinga. I folketellinga 1865 har vi tre generasjonar Jakob Jakobson, og resten er vel rett. Dåpen til midterste Jakob viser mor Anne Korneliusdtr, som stemmer med bygdeboka.

Eg avsluttar denne rekkja, men der er fleire Jakob/Arne innblanda i salaten. Eg kjem tilbake til dei.

image.thumb.png.3fda71fca65e0f21f93404fc2fe86cd0.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt meir om paret Jakob Arneson og Gjertrud Larsdtr som skifta i 1741. Vi har berre eit ekstrakt, så det er ikkje nemnt andre arvingar enn dei som trong formyndar, nemleg døtrene Malene og Johanne. Dei får brørne sine, Arne og Abraham, til formyndar. Men det KAN ha vore fleire sysken, og mange opererer med ein Arne til - han som er 1 år gammal i 1701-manntalet (saman med ein bror Jakob på 3 år) - og at det då er denne Arne som var gift med Brite Olsdtr Reksnes. Er det noko hold i det? Den andre Arne, han som døyr 1775, bør vere fødd rundt 1715.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det døyr ein gift mann Arne Jakobson i 1769, kalkulert fødselsår 1706, han som eg har vraka som far til til 2.Jakob Arneson på nr.1- rekkja.

Men kven er han, i dette biletet?  https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000461849

Er det han som får barn med Anne Povelsdtr? https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005064120 - dei har minst 3.

Ho døyr 1771 - https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000461955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper så mye i  denne problematikken, men jeg har notert meg at Mikkel Pedersen Klingenberg var gift med Johanne Pedersdatter Tonning ,hun død før 1711.

Og Jakob Arnesen i bruk nr 4 nevnt da som svoger til Mikkel Klingenberg i skiftet 1711. Så jeg regner med at det er på Tonningsiden de er svogre gift med hver sin Peder Tonning datter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Terje E Skrolsvik skrev:

Vet ikke om det hjelper så mye i  denne problematikken, men jeg har notert meg at Mikkel Pedersen Klingenberg var gift med Johanne Pedersdatter Tonning ,hun død før 1711.

Og Jakob Arnesen i bruk nr 4 nevnt da som svoger til Mikkel Klingenberg i skiftet 1711. Så jeg regner med at det er på Tonningsiden de er svogre gift med hver sin Peder Tonning datter.

Det stemmer nok; den opplysinga stemmer med det store Peder Tonning-skiftet i 1702. Der er utruleg mange sider med utruleg mykje informasjon. http://arkivverket.no/URN:sk_read/24217/21/   Har du lenke til det Klingenberg-skiftet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1701-manntalet har vi 2 Jakob på Indre Bø:

- Jakob Abrahamson 52 år med stesønene Kornelius Andersson 28 år og Jørgen Andersson 26 år.

- Jakob Arneson 36 år med sønene Peder 3 år og Arne 1 år. Han må vere identisk med den Jakob Arneson Bø som er nemnt to gonger i skifte nær inn til dette årstalet: I 1698 etter Peder Brynjelson Bø har enkja Marte Arnedtr "sin broder Jacob Arnesen" til lagverge ,

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0001a: Skifteprotokollar, 1690-1699, s. 79b-80a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680114
 og i 1701 etter Sylvester Larsson Vik har kona Johanne Arnesdtr sin broder Jakob Arnesen til lagverge. 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0002a: Skifteprotokollar, 1701-1703, s. 26b-27a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680454

På dette tidspunktet er det berre 1 Jakob Arneson på Bø. Om han er den same som svigersonen på Oppheim, kan det vere freistande å tru at han har hatt to koner, sidan det ser ut til å vere litt avstand i barneflokken. Eit alternativ til slike avstandar på denne tida, er utkommanderingen, men Jakob er oppunder 40 år og ikkje soldat-emne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Jakob Arneson bør vere "faren J.A. Bø" som det står åtte bruket (nr 1) medan Arne Jakobson hadde det. 

Kan det vere slik at begge sønene Arne som vi meiner Jakob hadde, har blitt vaksne?

At Arne Jakobson på nr 1 er den som var 1 år i 1701, og har døydd i 1769 med litt feil alder, og at Arne Jakobson på nr 4 er ein yngre bror?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mest ut til at det blir en monolog Aase.

Jeg skulle så gjerne ha bidratt, men jeg har ingen av disse i databasene mine, og selv om jeg forsøker etter beste evne å henge med, er jeg redd for at jeg allerede har gått meg vill i alle de forskjellige Arnene og Jacobene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Det ser mest ut til at det blir en monolog Aase.

Jeg skulle så gjerne ha bidratt, men jeg har ingen av disse i databasene mine, og selv om jeg forsøker etter beste evne å henge med, er jeg redd for at jeg allerede har gått meg vill i alle de forskjellige Arnene og Jacobene.

Eg går meg vill ca kvar halvtime, sjølv om eg rett som det er trur eg har delvis kontroll 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrikkelforarbeidet 1723: Fire brukarar på Indre Bø: Jakob, Jørgen, Anders og Klemet. Farsnamn ikkje nemnt;blekk er dyrt. 

Ytre Bø: Pål, Erik, Arne, Ole og Jon.

RA, Rentekammeret inntil 1814, Realistisk ordnet avdeling, N/Nb/Nbf/L0147: Sunnfjord og Nordfjord matrikkelprotokoll, 1723, s. 103
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ma20090819650670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt å sette seg inn i denne materien igjen.

Det er Hammerstad slekten jeg har fulgt. Det er min svigerfars slekt til Bergen.

Men jeg kan begynne med hva jeg har. 

Dorthe Arnesdatter Bø ble gift 14/1-1770 i Innvik med Ole Pedersen Lien (Hammerstad lien)

Dorthe var født 1739 og død 1804. Eldste barn av 6 etter Arne Jacobsen Indre Bø f ca 1715 død 1775 i Innvik gift med Synnøve Abelsdatter Tenden.

Arne Jacobsen Indre Bø var sønn av Jacob Andersen f 1665 død 1741 Indre Bø som må ha vert gift 2 ganger .1 med Gjertrud Arnesdatter Oppheim og 2 med ei datter av Peder Tonning. Jacob Andersen hadde ei datter Mallene i første ekteskap, og Arne nevnes i skiftet 1741 som Mallenes bror.

Jeg har notert Jacob som sønn av Arne Pedersen og  Magdeli Samsonsdatter Erdal som satt med halve Hammerstad lide som odelsgård. Peder Tonning hadde andre halvpart. 

Vel det er hva jeg kommer på slik i farten. 

Mvh

Terje

Endret av Terje E Skrolsvik
Hadde skrevet Amundsen skal være Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terje E Skrolsvik skrev:

Tungt å sette seg inn i denne materien igjen.

Det er Hammerstad slekten jeg har fulgt. Det er min svigerfars slekt til Bergen.

Men jeg kan begynne med hva jeg har. 

Dorthe Arnesdatter Bø ble gift 14/1-1770 i Innvik med Ole Pedersen Lien (Hammerstad lien)

Dorthe var født 1739 og død 1804. Eldste barn av 6 etter Arne Jacobsen Indre Bø f ca 1715 død 1775 i Innvik gift med Synnøve Abelsdatter Tenden.

Arne Jacobsen Indre Bø var sønn av Jacob Amundsen f 1665 død 1741 Indre Bø som må ha vert gift 2 ganger .1 med Gjertrud Arnesdatter Oppheim og 2 med ei datter av Peder Tonning. Jacob Amundsen hadde ei datter Mallene i første ekteskap, og Arne nevnes i skiftet 1741 som Mallenes bror.

Jeg har notert Jacob som sønn av Arne Pedersen og  Magdeli Samsonsdatter Erdal som satt med halve Hammerstad lide som odelsgård. Peder Tonning hadde andre halvpart. 

Vel det er hva jeg kommer på slik i farten. 

Mvh

Terje

Takk for svar - men eg må spørje etter dokumentasjon, elller så er vi like langt. Skiftet i 1741 er etter Jakob Arneson og Gjertrud Arnedtr (Oppheim)  som begge er døde - ingen av dei kan ha hatt noko ekteskap etter det. Kvar finn du teikn på at Malene må vere frå eit tidlegare ekteskap?  Og kvar kjem Jakob Amundsen inn? Skiftet er vel etter Jakob Arneson. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet etter Jakob Arneson og Gjertrud Arnedtr opnar for fleire born. Det blir sagt at det er deira "tvende yngste døtre" som er omtala; det kan sjølvsagt vere eit formular, men det kan også bety ar der er fleire døtre som er eldre. Finst det aktuelle kandidatar? Desse to er 26 og 24 år gamle, dvs fødde ca 1715-17 om vi skal stole på det som blir sagt her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Terje E Skrolsvik skrev:

Skiftet etter Arne inneheld 5 born - Jakob, Abel, Torbjørn, Dorte og Gjertrud. Kven skulle evt vere det 6.barnet?  I utloddinga er det forresten berre 3 av borna som får noko; eldste son og eldste dotte har allereie fått "hjemmegifte og bryllup". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beklage mine skrivefeil. Arne hadde kun 5 barn. Og Arne Jacobsen Indre Bøe var sønn av Jacob Arnesen , ikke Amundsen eller Andersen.

Skiftet 8 juni 1741 på Indre Bøe var da etter afgangen Jacob Arnesen og hans hustrue Giertrud Arnesdatter (Oppheim) , og her arver datteren Mallene, som naa er 26 aar,  27-4-8, hvor  hun da arver 6,5 marker smør i gården Indre Bøe  udi Abrahams brug for 6-3-0, og resten 21-1-8 består av gods? møbler og løsører, og for alt blev hendes ældste broder Arne Jacobsen anordnet til at være hendes formynder. Dernest Johanne Jacobsdatter som nu er 24 aar, anvist ligeledes udi jordegods i samme mands brug i gaarden Indre Bøe tillige med møbler og løsøre tilsammen  capital 27-4-8. Hennes andre bror Abraham Jacobsen Indre Bøe blev hennes formynder. Selv var den sahl mand Jacob Arnesen Bøe formynder for Lars Oppheim......osv.

Jeg kan ikke forstå noe annet en at Arne Jacobsen må være av et første ekteskap mellom Jacob Arnesen og en datter av Peder Tonning, i og med at han er nevnt som svoger til Mikkel Klingenberg.   Men jeg kan ta feil . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terje E Skrolsvik skrev:

Må beklage mine skrivefeil. Arne hadde kun 5 barn. Og Arne Jacobsen Indre Bøe var sønn av Jacob Arnesen , ikke Amundsen eller Andersen.

Godt! Eg begynte å lure på om det var noko som hadde glippa for meg her.  Når det gjeld forbindelsen til Tonning, vart den drøfta i den lange Phiipson-debaten, men vi kom ikkje der så langt at vi konkluderte. Der var @Ole Arild Vesthagen ein av deltakarane; muleg han har trekt ein komklusjon i ettertid?  Problemet var at Jakob Arneson såg ut til å vere son av Agnete Rasmusdtr Tonning; (Magdeli Samsondtr kan neppe vere mora om vi ser på skiftet etter Lars Sjurson Erdal; der har ho berre etterlete seg dottera Brite) - og om Jakob er son til Agnete, vil ein son av han igjen trenge kongebrev for å gifte seg med ei dotter av Peder Tonning, og noko slikt brev vart ikkje funne i den aktuelle tida. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan bare si jeg ikke har sett noe Philipson debatt ,så jeg får vel lese den da. Dette med  Jacob Arnesen og en datter av Peder Tonning hadde jeg oppe med Yngve Nedrebø som og mente det var den veien en forbindelse med Peder Tonning var mulig. For en forbindelse er det .

Mvh Terje 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Terje E Skrolsvik skrev:

Ok. Kan bare si jeg ikke har sett noe Philipson debatt ,så jeg får vel lese den da. Dette med  Jacob Arnesen og en datter av Peder Tonning hadde jeg oppe med Yngve Nedrebø som og mente det var den veien en forbindelse med Peder Tonning var mulig. For en forbindelse er det .

Mvh Terje 

No er det min tur til å beklage skrivefeil; lagmannen heitte Jørgen, om eg skulle ha skrive noko anna. Eg trudde eg hadde lenka til debatten, men ser ikkje slik ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2022 den 13.44, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Bruk nr 4 - Litle-Arne-bruket.  Her startar eg nummereringa med

1. Arne Pederson, br 1664. Han har fått kona Magdeli Samsonsdtr Erdal, men ho kan i så fall ikkje vere mor til neste brukar Jakob, fordi ho i skiftet etter syskenbarnet Lars Sjurson Erdal i 1706 berre etterlet seg dottera Brite. Derimot kan dette vere den Arne Pederson Bø som vi i Jørgen Philipson-debatten kom fram til var gift med Agnete  Rasmusdtr Tonning. 

2. Jakob Arneson; eg kan ikkje motseie noko av informasjonen her, bortsett frå kona Gjertrud Arnedotter Oppheim, henne brukte eg opp i forrige innlegg.

3. Arne  Jakobson d.1775 plasserte eg også i innlegget om br nr 1, men kona Synnøve Øysteindtr som han har fått tildelt, er i alle fall feil plassert; ho skal plasserast saman Jakob Arneson - https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058410001944 

4. "sonen Jakob" - gm Anne Torsdtr Grov. Skiftet etter henne i 1784 viser at ho let etter seg mannen Jakob Arneson og eit "eeneste barn" Anne Jakobsdtr.  Han har dermed  då etterpå gifta seg med Synnøve Ø som er nemnt ovanfor; Anne frå 1784-skiftet står i lag med denne familien i 1801.

5. "sonen Jakob" - død 88 år gammal 1875, stemmer godt med 1801-tellinga. I folketellinga 1865 har vi tre generasjonar Jakob Jakobson, og resten er vel rett. Dåpen til midterste Jakob viser mor Anne Korneliusdtr, som stemmer med bygdeboka.

Eg avsluttar denne rekkja, men der er fleire Jakob/Arne innblanda i salaten. Eg kjem tilbake til dei.

image.thumb.png.3fda71fca65e0f21f93404fc2fe86cd0.png

På 31.1.2022 den 12.13, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Då Jacob Aaland skreiv gardssogene sine for rundt 100 år sidan, greidde han å gå seg vill i dei mange samnemnde brukarane på Bø på 1700-talet, og resultatet blei ikkje bra.

Den nye bygdeboka for Stryn har dessverre berre kopiert feila hans, og når då ein stor del av dei som deler slekta si på nettet brukar bygdebøkene til kjelde, må det berre bli feil. Kan vi ta ein dugnad her og sjå kor mykje vi greier å klare opp i? Eg har etter alle desse åra ikkje greidd å få oversikta, og problemet er så omfattande at det kan vere vanskeleg å vite kvar ein skal begynne.

Eg startar med å gjere som mange andre slekts-leitarar tydelegvis gjer: Å klippe frå bygdeboka, den nye utgåva; br nr 1 Store-Arne-bruket.  Her er fleire spørsmål, så vi får starte i ein ende og sjå om vi får til ei korrekt brukar-rekkje. 

- Nederst i venstre spalte, Arne Jakobson Bø, d.1769 -

1. kva dokumentasjon finst det for at det var han som var gift med Brite Olsdtr Reksnes? I skiftet etter Brite si mor Else i 1734 står det at Brite er gift med "Arne Bø" - men har vi andre kjelder til kva for ein Arne det var snakk om?

Han er tildelt eit ekteskap med Dorte Hansdtr og, men den Dorte Hansdtr som døyr i 1775 etterlet seg mannen Endre Olsson i skiftet, på Ytre Bø. Det er vel henne Aaland har meint?

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0016a: Skifteprotokollar, 1774-1777, s. 118b-119a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081201620121

Om han ikkje var gift med Dorte - har vi teikn på at han var gift med andre?

2. som neste brukar er oppsett "sonen Jakob" d.1786 og gift med Johanne Olsdtr Tonning. Men denne Jakob' en må vere identisk med arvingen Jakob "gift og boende her på gården" i skifte etter Arne Jokobson Indre Bø i 1775 - med enkje Synnøve Abelsdtr og borna Jakob, Abel, Torbjørn, Dorte og Gjertrud.

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0016a: Skifteprotokollar, 1774-1777, s. 117b-118a

Ein grunn til at eg absolutt vil plassere Jakob under desse foreldra, er at alle desse syskena er fadrar på Jakob og Johanne sine eldste born. (Synnøve Abelsdtr er nemnt i skiftet etter faren Abel Monsson Tenden som "gift med Arne Bø"). Men i bygdeboka er Arne/Synnøve plassert under br nr 4, Litle-Arne-bruket, så her er noko å ta tak i. 

Jakob og Johanne får sitt siste barn i 1785, så det kunne passe at det var han som var død i 1786 - men det stemmer ikkje med folketellinga 1801, der begge er til stades.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058410001930

I skiftet etter Arne Jakobson i 1775 er det referert til at han har fått overdrege garden i eit skifte 8.juni 1741 - og det stemmer med datoen i skiftet (som vi berre har ekstrakt av) etter Jakob Arneson og Gjertrud Larsdtr Indre Bøe som skifter i levande live - http://arkivverket.no/URN:sk_read/24225/84/ - altså må dette vere foreldra hans. Det stemmer med brukar-rekkja på br nr 4 i bygdeboka, men der har Jakob fått tildelt eit muleg ekteskap med "dottera til Peder Tonning" - det får vi kome tilbake til litt seinare; det vart diskutert i Jørgen Philipson-tråden. 

3. som neste brukar står "sonen Arne" d. 74 år gammal 1850. Det kan stemme med alderen til Jakob og Johanne sin son i 1801-tellinga. Han er i følgje bygdeboka gift med Brite Olsdtr Lunde d. etter 1846, men han fekk skøyta i 1807, som passar perfekt med ei vigsle i 1807 mellom Arne Jakobson Bø og Mari Abelsdtr Aarem - SAB, Innvik sokneprestembete, SAB/A-80501Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 407   - Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070509640578. som han får 4 born med i åra etterpå; eldste jente er Johanne. Noko ekteskap med Brite Olsdtr finn eg ikkje. 

4- neste brukar "sonen Jakob Arneson" d. 1898, 75 å.g, dvs ca 1823- og det stemmer med sonen som Arne og Mari i føregåande punkt. Eg avsluttar rekkja her; dei siste er såpass nye at eg går ut frå dei er rette.  

Om vi går ut frå at mesteparten av denne rekkja høyrer til på br nr 1, er det altså brukaren i punkt nr 1 som er feilplassert. Om det er slik eg trur, bør føregåande brukar (pg far) vere Arne Pederson, gift med Agnete Rasmusdtr Tonning, m.a omtala i det store Peder Tonning-skiftet i 1702 - men eg kan ta feil. 

Så langt br nr 1 - eg skal prøve på ei tilsvarande rekkje for br nr 4.

image.thumb.png.e27dfa632004e0d6fe10b3d9db92deaf.png

Ad hvilken Arne Jakobsen som var gift med Brite Olsdatter:

Arne Jacobsen som står oppført under Indre Bø nr. 4 var gift med Synneve Abelsdatter, og som døde i 1775, og dette fremgår av skiftet etter han:

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 16a (1774-1777), Skifteprotokollside, Side 117b-118a

Da må det være riktig som det står, at det var Arne Jacobsen, oppført på Indre Bøe bnr. 1 som døde i 1769 som var gift med Brite Olsdatter Reksnes før 1734.  At Brite var gift med en Arne Bøe går som før nevnt fram av skiftet etter moren;

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 7 (1731-1734), Skifteprotokollside, Side 551b-552a

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081128620558

Flere enn disse to Arne Jakobsen har vi vel ikke på Bøe i passende alder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skulle gjerne sagt at eg er heilt enig, men har nok framleis eit lite snev av tvil, dersom dette er det einaste sporet vi har av ekteskapet. "Det er ingen andre som passar" har ført mange i grøfta. Har du ca fødselsår på Brite, ut frå det du veit om dei andre syskena i skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg skulle gjerne sagt at eg er heilt enig, men har nok framleis eit lite snev av tvil, dersom dette er det einaste sporet vi har av ekteskapet. "Det er ingen andre som passar" har ført mange i grøfta. Har du ca fødselsår på Brite, ut frå det du veit om dei andre syskena i skiftet?

Brite er født på Humborstad i Else Monsdatter sitt første ekteskap, og antas født rundt 1694.  Moren, Else giftet seg som enke i 1724 med Lars P. Reksnes.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider