Gå til innhold
Arkivverket

Etterkommere etter Andreas Georg Lund Gabrielsen (1896, Vefsn - 1959, Meløy)

Baard Vidar Pettersen
 Del

Recommended Posts

Trodde jeg hadde lært triksa nå, men dette er en nøtt og jeg vet dere er flere her som kan dette bedre enn meg. Jeg prøver å finne etterkommere av Andreas Georg Lund Gabrielsen, født 12.10.1896 på Utnes i Vefsn og død 20.06.1959, Meløy.

Han var gift med Magda Johana Gabrielsen f 09.05.1901 og død 30.11.1961, også i Meløy.

De giftet seg 1923 i Bodin:

https://media.digitalarkivet.no/view/59850/214

Jeg ser at de skal ha fått et barn på MyHeritage og på Magdas gravstein, står det "Takk for alt kjære mor". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2022 den 22.37, Baard Vidar Pettersen skrev:

....

Jeg ser at de skal ha fått et barn på MyHeritage og på Magdas gravstein, står det "Takk for alt kjære mor". 

Baard Vidar,

Her burde du vel henvist til denne profilen på MH 😉 - har brukt endel tid på dette, men omsider fikk jeg et treff på Geni og ser at barnet har etternavnet Johnsen, og er vel mest sannsynlig en datter. Var det Johnsen også på MH? 

Datteren? og svigersønnen? - opplysningene er offentlige (vet ikke om denne kandidaten fortsatt lever):

"Nordlands Framtid" lørdag 25.02.1956 :

Ekteskap inngåes i Glomfjord onsdag 29. februar mellom Laila Gabrielsen og Ragnar Johnsen

"Namdal Arbeiderblad" 28.02.1956: Bryllup feires onsdag 29 ds. av Laila Gabrielsen, Glomfjord og Ragnar Johnsen, Spillum. Adresse for dagen: Glomfjord. 

Når et gjelder gravminnet i Meløy så er paret gravlagt på Fore gamle kirkegård, så kontakte kirkevergen om kontaktinfo på fester.
Evt at kirkevergen kan gi fester din kontaktinfo, siden mange menigheter ikke gir ut slike opplysninger.

En Ragnar Johnsen begraves fra Namsos 1998:

"Namdalsavisa" (sperret for innsyn på nb.no):

Vår kjære far, svigerfar, bestefar, bror, svoger og onkel Ragnar Johnsen (født 09.01 1928) døde fra oss i dag, Namsos, 10. november 1998 Arnstein Berit Marit...

Har kjapt sjekket bygdeboken "Gård og grend i Meløy", bind 2, av Knut Moe, men fant ikke noe om paret Magda og Andreas, men hennes slekt holdt til på Glommen og nabogårdene i flg bygdeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gry.Onarheim.Dahlmo skrev:

Her burde du vel henvist til denne profilen på MH 😉 - har brukt endel tid på dette, men omsider fikk jeg et treff på Geni og ser at barnet har etternavnet Johnsen, og er vel mest sannsynlig en datter. Var det Johnsen også på MH? 

Det burde jeg sikkert ha gjort ja, men det sto bare et barn på MH og ikke noe hint. 

Jeg burde også ha lagt inn en melding her om at jeg har fått privat melding om dette barnet og det var dessverre ikke en sønn av Andreas og dermed døde den mannlige linjen jeg var interessert i, ut med Andreas 😞 

Tusen takk for innsatsen, Gry, og beklager at jeg ikke meldte i fra her!

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider