Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Eg prøver å finnne ut når et sameie (utmarkk) ble tinglyst. i Matrikkelutkastet fra 1950 er det ikkje listet og eg får ingen treff i digitalarkivet på gbnr. Er det andre ting/steder eg kan søke på?

prøver å finne  Gnr.12 Bnr.1767 på Askøy

https://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50.cgi?task=s&fnr=12&hid=318&gnr=12

Eg får heller ikkje treff på dette bruksnummeret i dei eldre grunnboksblada som går fram til ca 1990. Dette fordi det truleg er blitt oppretta i nyare tid. Du må difor sjå om du kan få slått opp dette i grunnboka hjå Kartverket.

Om det har fått et bruksnummer, så må det ha blitt tinglyst en gong. Grunnboksblada som vart arkiverte ca 1990 går opp til bnr 1431 for gnr 12 i Askøy. Altså må dette bruket vere oppretta etter den tid. Kanskje det har blitt sletta igjen? Uansett er det Kartverket som sit med informasjonen om når tid dette vart tinglyst. Gnr/bnr 12/1767 i Askøy er for nytt for oss.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.