Gå til innhold
Arkivverket

Foreldre til Berthe Kristine Kristiansdatter

Trond Geir Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Jeg har blitt kontaktet av en man som forteller at han har fått et DNA treff med meg.  Jeg har leita og leita uten hell.  Nå lurer jeg på om noen har noe å bidra med.  Elling Gundersen født 15/7 1904  Hans mor er Jenny Kamilla Karlsen født 16/12 1881 Kristiania far er Gunder Marius Andersen født 1886 Kristiania.  Foreldrene til Gunder Marius har jeg ikke funnet ut hvem er.   Foreldre til Jenny Kamilla er om jeg har funnet ut riktig,  Berthe Kristine Kristiansdatter Hansen  født 1838  og Karl Johan Pedersen Lund født 1853, vet heller ikke hvor Berthe Kristine og Karl Johan kommer fra.  Er det noen som kan bidra med noe informasjon, på forhånd takk             

spacer.gif
Norske kirkebøker, 1815-1938

Posttype: Birth/Baptism
Datter: Jenny Kamilla
Datters fødsel: 16. des 1881
Dåp av datter: 25. sep 1881 - Jacob, Oslo, Norge
Kone: Berthea Kristine Kristoferdatter Hansen
Endret av Trond Geir Strandhaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lars Johannessen skrev:

Gunder Marinius Hansen, født 2.11.1886, foreldre Anders Hansen født 1829 og Elen f. Nilsen født 1853 (#126)

Dåpen  https://media.digitalarkivet.no/view/6236/92

Permanent bildelenke https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060929040092.jpg

Det var litt rart.  Denne familien i Odalen drev jeg med for noen dager siden og da fant jeg ut at den Emma som står i folketellingen må være oppført med feil navn. Har sett på alle barna de fikk i kirkeboken og hun er oppgitt med forskjellige fornavn, enten hadde presten smakt for mye altervin, eller var hun utydelig da hun oppga navnet sitt.  Dette er jo forklaringen på det "treffet" i DNA`et, da jeg er i slekt med disse.  Jeg har "hengt meg for mye opp Berthe Kristine og hennes familie.   Tusen hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider