Gå til innhold
Arkivverket

Utskrift av jordskiftekart i original størrelse

Liv H. Mørkeng
 Del

Recommended Posts

Er det mulig å bestille utskrift av eldre jordskiftekart i original størrelse? Ev gi opplysning på mål slik at jeg kan laste ned via domstolen og bestille via et kopifirma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Dessverre kommer jeg ikke helt i mål. Jeg har lastet ned kartet, men jeg vet ikke hvilke mål jeg skal bruke om jeg skal få et kopifirma til å printe ut i orginalstørrelse. Kartet har kun målestokk (1:2000), men det er ikke tegnet inn noe rutenett og da sliter jeg litt med å bestille en kopi med riktige mål. Jeg ser at kartet er et standard håndtegnet kart. Det eksisterte helt klart en standard for jordskiftekart fra denne tiden (1880) da jeg ser at andre er tegnet på akkurat samme måte. Jeg trenger kartet for å måle meg frem til antall meter mellom merker på eiendommen min da disse har gått tapt etter mange år med gjengroing og erosjon. Jeg hadde håpet at noen i arkivet visste målene på orginalkartet eventuelt kunne ha målt kartet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett om det står referat frå utskiftingsforretninga i panteboka? Ofte pleier grenser, vegrettar, gjerdeplikter osv. å vere skildra med tekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.