Gå til innhold
Arkivverket

Klausulering

Roahans
 Del

Recommended Posts

Jeg søker informasjon om en forbrytelse som fant sted i 1860-årene, og finner navnet på personen i fangeregisteret på DA, men skannet dokument er klausulert. Hva er årsaken til dette når vedkommende døde i 1913?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Roahans skrev:

Jeg søker informasjon om en forbrytelse som fant sted i 1860-årene, og finner navnet på personen i fangeregisteret på DA, men skannet dokument er klausulert. Hva er årsaken til dette når vedkommende døde i 1913?

Jeg antar at du viser til Botsfengslets fangekartotek ca. 1851 - ca. 1970. 

Det søkbare registeret til disse kartotekkortene er helt ferskt, og vi har planlagt å bruke de registrerte opplysningene til automatisert avklausulering av de bildene som gjelder personer som er født for tilstrekkelig lenge siden. Det er altfor tidkrevende å avklausulere manuelt. Det gjenstår noen avklaringer før avklausuleringa kan skje, og jeg kan ikke love noe tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.