Roahans Skrevet Februar 26, 2022 Del Skrevet Februar 26, 2022 Jeg søker informasjon om en forbrytelse som fant sted i 1860-årene, og finner navnet på personen i fangeregisteret på DA, men skannet dokument er klausulert. Hva er årsaken til dette når vedkommende døde i 1913? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Februar 26, 2022 Del Skrevet Februar 26, 2022 Hvilket fangeregister? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Februar 26, 2022 Del Skrevet Februar 26, 2022 55 minutter siden, Roahans skrev: Jeg søker informasjon om en forbrytelse som fant sted i 1860-årene, og finner navnet på personen i fangeregisteret på DA, men skannet dokument er klausulert. Hva er årsaken til dette når vedkommende døde i 1913? Jeg antar at du viser til Botsfengslets fangekartotek ca. 1851 - ca. 1970. Det søkbare registeret til disse kartotekkortene er helt ferskt, og vi har planlagt å bruke de registrerte opplysningene til automatisert avklausulering av de bildene som gjelder personer som er født for tilstrekkelig lenge siden. Det er altfor tidkrevende å avklausulere manuelt. Det gjenstår noen avklaringer før avklausuleringa kan skje, og jeg kan ikke love noe tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roahans Skrevet Februar 26, 2022 Forfatter Del Skrevet Februar 26, 2022 Tusen takk for svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå