Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål om arkivet for Det Norske Totalavholdslag

3.XPeuCAwUDxN4u
 Del

Recommended Posts

Hei!

Gjennom Facebook er jeg er gjort kjent med følgende:

Riksarkivet har arkivet til Det Norske Totalavholdslag, og dette arkivet inneholder også en del arkivmateriale etter lokale avholdslag. F.eks. har man her noen møteprotokoller (ca. 1886-1962) og flere bind med «Maiblomen» (1910-1966), håndskrevet lagsavis etter Malmo totalavholdsforening, stiftet i 1885, og som endret navn flere gang, til Malm avholdslag/avhaldslag og etter hvert til Malm fråhaldslag. Sammen med dette finnes også arkivmateriale etter barnelaget «Lauvsprett», f.eks. håndskrevet lagsavis/blad med tittelen «Framtida».

Jeg var i tiden 1946 - 1953 medlem i barnelaget Lauvsprett, og er derfor veldig interessert i å lese den håndskrevne lagsavisa "Framtida" for denne perioden. Kan jeg gjøre det digitalt?

Vennlig hilsen

Arvid Vada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Arkivreferansen til Maiblomen er: Det Norske Totalavholdsselskap RA/PA-0419/02/F/Ff    

Dette er ikke lagt ut på Digitalarkivet, men arkivmaterialet er tilgjengelig via lesesalen til Riksarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.