Gå til innhold
Arkivverket

Jørstad Hamar

Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har denne familien, der det meste stopper opp.

Ida Maria Strømholm, født 22. februar 1871 i Strømstad. Død 1. desember og begravet 15. juni 1951. Bisatt 6. desember

1950 i Hamar.

Gift med Sadelmakermester Peder Rikard Jørstad, født 14. august 1867 i Levanger. På Hamar 1900. Død 25. februar 1958

og bisatt 1. mars samme år. Begravet 13. juni samme år i Hamar.

Folketellingen for Hamar 1900 – Gatenavn 283, 313 i en leilighet hos gårdeier Oline Frangstøen:

Peder Jørstad, husfar, gift, Sadelmgr. mester, født 1867 i Levanger

Ida Marie Jørstad %Strømholm%, husmor, gift, født 1871 i Strømstad

Rolf Jørstad, søn, ugift, Søn, født 1895 i Fredrikstad

Barn, 1-2

1.  Rolf Jørstad, født 16. oktober 1895 i Fredrikstad. Døpt 2. februar 1896 i Fredrikstad. Død 3. juni 1966 og begravet 16.

september 1966 på Vestre Gravlund i Oslo. Gift med Borghild Hjørdis, født 9. mars 1895 i Kristiania. Bosatt i Helgesens gate

8 ved folketellingen 1923. Kalles reisende.

Barn 1:

1.  Ulf Henrik Jørstad, født 9. januar 1920 i Kristiania.

2. Finn Jørstad, født 22. februar 1901 i Hamar. Død 12. august og bisatt 17. august 1979 i Hamar. Begravet 3. oktober samme år. Gift 8. mai 1927 i Hamar med Ågot Amundsen fra Kongsberg. Født 25. august 1899 på Kongsberg. (Datter til Anton Olaves Amundsen.)

Atter en gang, hvis noen kjenner til levende mennesker her, så kontakt meg på mirromurr_60@hotmail.com

Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk viser at det er en dødsannonse i Aftenposten for Ulf Henrik Jørstad 27. januar 2004, han døde på Mallorca 23. januar 2004. Videre søk i Nettbiblioteket (nb.no) viser at han var gift to ganger (hhv. 1942 og 1947) og at siste kone var nevnt i dødsannonsen. Så det er muligheter for litt slektsforskning her ...

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Her var det mye nytt. Jeg har ikke noe abonement på Aftenposten, så hvis det er mulig og sende den dødsannonsen er jeg taknemlig.

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Ulf Henrik Jørstad

Jeg har sendt epost til Torbjørn om en av barna til Ulf H. Jørstad, som jeg kjente.

(Får feilmelding, riktignok, men det løser seg vel etter hvert.)

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Tusen takk alle sammen. Her var det mye nytt. Jeg har ikke noe abonement på Aftenposten, så hvis det er mulig og sende den dødsannonsen er jeg taknemlig.

Mvh. Torbjørn.

Kan sende deg dødsannonsen i kveld hvis ikke andre allerede har gjort det, tok pause fra pc-en i går kveld …

Du kan selvsagt søke NB om tilgang også …

DTH

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Kan sende deg dødsannonsen i kveld hvis ikke andre allerede har gjort det

Jeg har lagt ved dødsannonsen til Ulf H. Jørstad og sønnen i eposten jeg sendte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Jeg har lagt ved dødsannonsen til Ulf H. Jørstad og sønnen i eposten jeg sendte.

Takk, da vet jeg det (du sa det ikke eksplisitt i ditt første innlegg).

DTH

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Anne-Lise. Det var gøy. Joda, jeg får mailene selv om det står failure. 😄

Mvh. Torbjørn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Dette er min familie! Jeg er barnebarnet til Ulf og Grethe, og jeg kjenner til flere levende mennesker her 🙂 

Jeg har sendt deg en mail Torbjørn, men jeg vet ikke om den kom frem. 

Hilsen Kaja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kajajo skrev:

Dette er min familie! Jeg er barnebarnet til Ulf og Grethe, og jeg kjenner til flere levende mennesker her 🙂 

Jeg har sendt deg en mail Torbjørn, men jeg vet ikke om den kom frem. 

Hilsen Kaja!

Så spennende. Jeg har fått ny mail som du .å bruke.

Steenkarlsentorbjorn@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider