Gå til innhold
Arkivverket

Tyding kirkebok 1815 - sak ifm uekte barn

Owe Frøland
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/16740/83

På side 163 venstre kolonne - Jeg klarer å lese alt om avsnittet "Begravene" - "1. Maren Hanna - uekte barn. Hjemmedøbt av Hans Hansen. Den udlagte fader giftmand Niels Einersen Fiskenes, Morderen Enke Joanne Olsdatter ibid" - Barnet er født i 1814 men begravelse er anført i starten av 1815 i kirkeboken.

I avsnitt under "Begravet" står en sak om "Torsdag 26. Januari - som relaterere seg noe om Niels Einersen kone - Jeg klarer ikke å tolke innholdet i dette avsnitt til noe som gir fornuftig innhold - annet enn at det angår barnefarens kone.

Fint om noen kunne bistått å skrive bokmålsversjon av avsnittet daj eg ikke klarer å få noe ut av teksten. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag den 26de Januari var Præsten i

Sognebud paa Fiskenæs, og betiente den syge

og sengeliggende Niels Einersens Kone med den

hellige Nadvære.

45 minutter siden, Owe Frøland skrev:

Morderen Enke Joanne Olsdatter ibid"

Fort gjort å snuble i tastene, tror du kan fjerne r-en i Morderen . . . 😉

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Det ble litt sendt i går kveld, så ikke r'en før idag, hører nok ikke helt hjemme der den... 🙂

Endret av Owe Frøland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.