Gå til innhold
Arkivverket

Dåp 1860 - Tyding av kirkebok

Øystein Erik Morstøl Nåvik
 Del

Recommended Posts

Min oldemor, Olava Margrethe Olsdtr ble døpt på Ytterøy 5 juli 1860. (Nr 19 i vedlagte bilde) Her er lenke til siden: https://www.digitalarkivet.no/kb20050509041080

Fra andre kilder har jeg funnet at far het Ole Kristoffersen Stensem og i kirkeboken leser jeg Ole Christoffersen. Dessverre klarer jeg ikke å tyde resten av teksten i denne kolonnen. Det hadde vært flott hvis noen kan hjelpe meg!

a1f1738b-7660-43a2-87b4-8b1321f5c50b Olava Margrethe Olsdtr dåp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk med stedsnavn i totalt mørke, dessverre:

19 | 19 April | 5 Juli | Olave Margrethe | ægte | Husm Ole Christoffersen Fubter(?) og Konen Marie Amundsd. | Ole H. Aas, Peter Chr. Barsteestad(?) Johannes L. Lillegjerdet, Olave Olsd. Fobter(?), Oline Andreasd. Jør??, Jacomine(?) Hansd. Baugen(?) |

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å kikke på kart tror jeg «Fubter» må være Sukken, «Jør??» Jørstad Ve.[vestre], «Baugen» Haugen.

Foreløpig.

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gir mening! Sukken og Jørstad finner man på Ytterøy. I følge min tante var Sukken en husmannsplass under prestegården. Jeg er imponert over hva du får ut av denne håndskriften!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.