Ole Christian Høibakk Skrevet Mars 19, 2022 Del Skrevet Mars 19, 2022 Hei Jeg trenger litt hjelp til å forstå hele teksten ifm trolovelsen mellom Nils Jonsen Berg og Marthe Pedersdatter. Her er det jeg (tror jeg) har forstått: "Den 16 april: Feria 2den Paschat (andre påskedag) - Kirken = ?? ?? ?? ?? at intet Lovstridigt findes at, ?? Enkemanden Nils Jonsen maa troloves Pigen Marthe Pedersdatter" https://www.digitalarkivet.no/kb20070608610117 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Holt Sandblost Skrevet Mars 19, 2022 Del Skrevet Mars 19, 2022 Vi Undertegnede cavere … Ole Christian Høibakk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Holt Sandblost Skrevet Mars 19, 2022 Del Skrevet Mars 19, 2022 Kirke-Tieneste Ole Christian Høibakk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 19, 2022 Del Skrevet Mars 19, 2022 "... at intet Lovstridigt hindre at, joe Enkemanden Niels Jonsen maa troeloves ..." Ole Christian Høibakk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Christian Høibakk Skrevet Mars 20, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 20, 2022 Takk for hjelpen begge to! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Christian Høibakk Skrevet Mars 20, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 20, 2022 10 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: "... at intet Lovstridigt hindre at, joe Enkemanden Niels Jonsen maa troeloves ..." Vet du hva "joe" betyr i denne sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 20, 2022 Del Skrevet Mars 20, 2022 Formuleringa går att ved fleire trulovingar; også skrive "jo". Det er nok "jo" som i bokmål/dansk https://ordnet.dk/ods/ordbog?query=jo Ole Christian Høibakk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå