Trude Nilsen Skrevet Mars 23, 2022 Del Skrevet Mars 23, 2022 Innføring nr. 12 gutter. Det står bopel Fankalsrud? Det står Fonkalsrud andre steder i boken, og det er det riktige, men her er det en a vel? SAKO, Lunder kirkebøker, SAKO/A-629/F/Fb/L0001Ministerialbok nr. II 1, 1893-1916, s. 4 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010701 Samme lenke, innføring nr. 11 jenter. Det "riktige" på bopel er Frydenborg men hva står det her egentlig? Frydenbarg/-berg/-bærg/-borg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillian Larsen Skrevet Mars 23, 2022 Del Skrevet Mars 23, 2022 Slik jeg ser det så er det skrevet Fankalsrud og Frydenbarg, dvs at det er skrevet a begge steder. Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Mars 23, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 23, 2022 (endret) Takk for svar. Da blir det med a. Endret Mars 23, 2022 av Trude Nilsen Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Mars 24, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 24, 2022 Når jeg ser videre utover i boken blir jeg nok mer usikker på dette med a. Ser han bruker samme bokstav på flere Ingeborg. Altså Ingebarg. Hmmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen Skrevet Mars 24, 2022 Del Skrevet Mars 24, 2022 I tilfeller hvor presten ikke har skilt mellom o og a er det lov å faktisk skrive den bokstaven som gir mening. Skriv Ingeborg og ikke Ingebarg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Mars 24, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 24, 2022 Flotte greier. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå