Trude Nilsen Skrevet Mars 25, 2022 Del Skrevet Mars 25, 2022 Far til uekte født Olaf står her som Hans Johannessen fra Ullensaker. Hvor fører jeg Ullensaker riktig inn i oppføringen? Fars bosted, fars fødested, eller sammen med fars etternavn som Johannessen, Ullensaker. Nr. 63 her: SAKO, Lunder kirkebøker, SAKO/A-629/F/Fb/L0001Ministerialbok nr. II 1, 1893-1916, s. 20 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010718 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Vasaasen Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 Jeg mener at "fra Ullensaker" bør plassere på Fars bosted. Det kan være fødested, men det vet vi ikke, så det blir uansett feil. Vanligvis bør kolonneoverskriften gi anvisning på hvor det bør plasseres, men "fra Ullensaker" er ihvertfall ikke en del av farens navn, så der hører det ikke hjemme. Jeg ville derfor skrevet "fra Ullensaker" i bostedskolonnen. (Ikke bare Ullensaker) Trude Nilsen og Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Mars 28, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 28, 2022 Flott. Tusen takk for svar. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå