Svein Bakkevig Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 Jeg søker flere opplysninger om Buttedal-slekten fra Lier, og har fått opplyst at det er skrevet en bok om den av en som heter O. Solberg. Kan noen gi opplysninger om denne og/eller andre relevante bøker om slekten Buttedal? (Liers historie, bind III: Gårdshistorien er allerede kjent.) På forhånd takk! Svein Bakkevig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 https://www.genealogi.no/produkt/nst-bind-7/ Norsk Slektshistorisk Tidsskrift - bind 7: Hefte 2 Solberg, O. "Buttedal i Lier. Av en gårds og dens slekts historie." NST 7 (1939): 109-130. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Bakkevig Skrevet Mars 28, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 28, 2022 Hjertelig takk for rask reaksjon. Det er særlig Nils Sebjørnsens (ca 1634-1692) datter Karen Nilsdatter Buttedal (1681-1760) som skaper noen problemer for meg. For det første de av hennes barn som er nevnt på side 15 i "Slektene Sørsdal og Svang i Lier" v/Sverre Tveten, Oslo, 1945. For det annet opplysninger om hennes ektemann nr. 2. Dette stilte jeg spørsmål om her i forumet for noen dager siden, men kom ikke noe særlig videre med akkurat ham. Håper på videre bistand! Hilsen Svein Bakkevig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå