Anita Brattli Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 Jeg har funnet ut at min oldefar, Karl Magnus Karlsen født 20. august 1890, reiste til Amerika i 1910 med reisemål Minnesota - her er linken. Han ble der bare for kort tid, for 20. sept 1913 gifter han seg i Grue kirke med min oldemor (link her). Til info så dro bl.a. en av hans onkler til Amerika i 1888 med reisemål Minnesota (link her). Det er kanskje ikke utenkelig at han oppholdt seg hos onkelen eller annen nær familie. Jeg lurer på om det finnes nettsteder man kan søke hvor han oppholdt seg da han var i Amerika, og også når han kom tilbake til Grue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Hagelee Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 (endret) 1 hour ago, Anita Brattli said: Jeg har funnet ut at min oldefar, Karl Magnus Karlsen født 20. august 1890, reiste til Amerika i 1910 med reisemål Minnesota - her er linken. Han ble der bare for kort tid, for 20. sept 1913 gifter han seg i Grue kirke med min oldemor (link her). Til info så dro bl.a. en av hans onkler til Amerika i 1888 med reisemål Minnesota (link her). Det er kanskje ikke utenkelig at han oppholdt seg hos onkelen eller annen nær familie. Jeg lurer på om det finnes nettsteder man kan søke hvor han oppholdt seg da han var i Amerika, og også når han kom tilbake til Grue. Sannsynligvis denne mannen? Magnus Carlsen in the New York, U.S., Arriving Passenger and Crew Lists (including Castle Garden and Ellis Island), 1820-1957 Name:Magnus Carlsen Gender:Male Ethnicity/ Nationality:Scandinavian Marital status:Single Age:19 Birth Date:abt 1891 Birth Place:Norway Other Birth Place:Grue Last Known Residence:Solóe, Norway Departure Port:Christiania Arrival Date:18 May 1910 Arrival Port:New York, New York, USA Final Destination:Burgo, Minnesota Height:5 Feet, 6 Inches Hair Color:Brown Eye Color:Blue Complexion:Sound Money in Possession:$15 Person in Old Country:Mr Carl E. Udseth Person in Old Country Relationship:Father Person in Old Country Residence:Grue. Person in US:Mr Lars H]. Nordsteth Person in US Relationship:Uncle Father:Carl E. Udseth Ship Name:Hellig Olav Endret Mars 28, 2022 av Anton Hagelee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Hagelee Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 Kandidat Lars H Nordseth Census • United States Census, 1910 https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M25M-WNV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Hagelee Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 21 minutes ago, Anton Hagelee said: Final Destination:Burgo, Minnesota Sannsynligvis Burr Minnesota. Burr is an unincorporated community in Florida Township, Yellow Medicine County, https://en.wikipedia.org/wiki/Burr,_Minnesota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Hagelee Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 (endret) L H Nordseth in the U.S., Indexed County Land Ownership Maps, 1860-1918 Owner's Name:L H Nordseth State:Minnesota County:Yellow Medicine Town:Florida Year:1913 Lars Nordseth gård på Burr Township (nr. 22 høyre hjørne) i 1913. Endret Mars 28, 2022 av Anton Hagelee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Hagelee Skrevet Mars 28, 2022 Del Skrevet Mars 28, 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita Brattli Skrevet Mars 29, 2022 Forfatter Del Skrevet Mars 29, 2022 12 timer siden, Anton Hagelee skrev: Sannsynligvis denne mannen? Magnus Carlsen in the New York, U.S., Arriving Passenger and Crew Lists (including Castle Garden and Ellis Island), 1820-1957 Name:Magnus Carlsen Gender:Male Ethnicity/ Nationality:Scandinavian Marital status:Single Age:19 Birth Date:abt 1891 Birth Place:Norway Other Birth Place:Grue Last Known Residence:Solóe, Norway Departure Port:Christiania Arrival Date:18 May 1910 Arrival Port:New York, New York, USA Final Destination:Burgo, Minnesota Height:5 Feet, 6 Inches Hair Color:Brown Eye Color:Blue Complexion:Sound Money in Possession:$15 Person in Old Country:Mr Carl E. Udseth Person in Old Country Relationship:Father Person in Old Country Residence:Grue. Person in US:Mr Lars H]. Nordsteth Person in US Relationship:Uncle Father:Carl E. Udseth Ship Name:Hellig Olav Ja, dette ser ut til å være riktige personer! Tusen hjertelig takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå