Atle Råsberg Skrevet April 2, 2022 Del Skrevet April 2, 2022 Sit med noko AMF-korrektur. Under lpnr. 24 er førenamnet på gutebarnet transkribert med Halvor. Det greier eg ikkje heilt å slå meg til ro med, men finn heller ikkje sjølv noko akseptabelt alternativ. Nok ein gong- eg treng litt hjelp. Atle R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillian Larsen Skrevet April 2, 2022 Del Skrevet April 2, 2022 Prøvde å finne dåpen på nevnte barn. Det som er helt sikkert (i mine øyne) er at det ikke er Halvor. Men jeg tør ikke si hva han heter, men her er han innført som som døpt som nr 45 Kirkebøker: SAB, Hyllestad sokneprestembete, SAB/A-80401Ministerialbok nr. A 1, 1861-1886, s. 39 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Holt Sandblost Skrevet April 2, 2022 Del Skrevet April 2, 2022 Elieser? Lillian Larsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet April 2, 2022 Del Skrevet April 2, 2022 Elieser er navnet. Tydeligere i KLOK. nr.10 h. side: SAB, Hyllestad sokneprestembete, SAB/A-80401Klokkerbok nr. C 1, 1853-1873, s. 82 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070509640156 Mvh Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen og Lillian Larsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Råsberg Skrevet April 3, 2022 Forfatter Del Skrevet April 3, 2022 Takkar så mykje for hjelpa! Elieser står nok ikkje på topp 10-lista over gutenamn i dag, men vest- og nordpå i kongeriket er nok namnet kjent som skipsnamn. Den Indre Sjømannsmisjon har døypt betelskipa sine Elieser 1, 2, 3 osb. Mvh Atle R. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå