Gå til innhold
Arkivverket

Lars Mikkelsen Halsetaunet/Marit Toresdatter Løftamo - Trondheim: Hvor ble det av disse 2?

Inge Hildrum
 Del

Recommended Posts

Lars Mikkelsen Halsetaunet, f. 1794 på Frøseth, Byneset/Trondheim, flyttet mellom 1794-1801 til Halsetaunet ikke langt unna Frøseth. Sønn av Mikkel Larsen Fladaas og Maren Hansdatter Husebye. Gift 9. juni 1829 i Lade kirke, Trondheim, med Marit Toresdatter Løftamo. Datter av Tore Arentzen Klinglykken og Anne Christina Olsdatter Klinglykken. Dette er mine tipptipptipp-foreldre. Deres sønn, Mickel Martin Mikkelsen Larsen, f. 3. juni 1829 i Trondheim, konfirmert 28. oktober 1846 i Halmøy kirke i Flatanger, død 24. mai 1908 på Kvaløsæter i Flatanger. Gift med Maren Pedersdatter Kvaløsæter.

Jeg klarer ikke å finne noe mere på disse 2 forfedrene mine, selv om jeg har lett endel i kirkebøker og på Digitalarkivet. Har ikke helt kommet gjennom "Utflyttede" fra Trondheim, da noe av det er litt dårlig å lese synes jeg. Så langt jeg foreløpig har kommet synes det som resten av familien til Lars Mikkelsen, søsken, er bosatt i Trondheims-området. Det gjør jo at jeg lurer litt på hvorfor Mickel Martin blir konfirmert i Flatanger, uten at jeg klarer å finne foreldrene noe sted der.

Er det noen som har noen opplysninger om Lars og Marit??

MvH

IngeH

Endret av IngeH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utenkelig at den første linken kan føre til Lars Mikkelsen(nært fødselsåret), da det visst har vært flere som har tatt navnet Halseth istedenfor Halsetaunet, deriblant en nevø av Lars. Jeg har jo tenkt litt på at kanskje familien hadde tatt kysten nordover fra Trondheim, men lurer i så fall på hva årsaken til at sønnen ble igjen i Flatanger kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider