Gå til innhold
Arkivverket

Edel Kari

Odabee
 Del

Recommended Posts

Hei! 

Kan nokon hjelpe meg å tolke teksta frå denne kirkeboka? Klarer å kjenne igjen dato og moderens/faderens navn, men resten er uklart. Barnet skal ha blitt døpt Edel Kari men bytte frnavn ven konfirmasjonen.  Nedre venstre hjørne på første sida:)

https://www.digitalarkivet.no/kb20070830620491

her er transkibert versjon: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000014035290

Endret av Odabee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er det transkribert riktig. Men kanskje Even kan få noe mere ut av denne forferdelige skrifte.

Hva vil du vite mer.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Edel Kari hadde bytt namn til Adelus Karine til konfirmasjonen. Syntes det var litt underlig, når eg såg Edel Kari oppført i transkibert versjon, tenkte eg kanskje det var feil. Kan du gi en peikepinn på kvar i teksta «Edel Kari» står tegna? Eg ser Moderen Randi Baardsd, og tolker så vidt namnet til faren Endre J Aarset over. Står «barnets navn: Edel Kari» over der igjen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje sikker på om namnet står her... - kanskje i kladdasen i 11.linja nedanfrå.  Det er iallfall godt gjort å lese noko der.

Det er eit tvillingpar. Innførsla er dei 26 siste linjene til venstre:
"d. 30 April blev Jetmund

Endresen som var hiemme

døbt ført till Kiercken , og læst

velsignelsen over, Jon Aarset

hauen døbte Barnet. Mand

Faddrer dertill var Jeg Self,

Christen Cappusten?? og Jon Aar

set hauen Elling Stocke. Qvinde

fadderne var ?? ??

Clara Cappusen?? som bar

det hiemme døbte Barn ??

Brite Ericks datter Aarset

Sylfei olsdater Stocke.

Item?? d 30 april blef det

andet ?? var en pige

døbt med ...????...

... ??...  Begge Barnens

ere(?) Endre Jetmunds. Aarset

Moderen Randj Baarsdatter

Øje, Mandfadderer vare Lars

Olsen Aarset, Ole Povels.

og Erich Olsen Stocke, Qvinde

fadd. var Anne Ma ... ...

[her vert blekket nokså utsmurt]

...""

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for «oversettelsen», Det var utrulig snilt gjort- kjekt å forstå litt meir. Og ikkje minst veldig interessant å lære at ho hadde en tvillingbror. Han er ikkje nemnt i lokale slektsbøker, men ser no at han blei gravlagt ei veke etter dåpen, så kan hende det et årsaka til at han er blitt utelatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje sikkert Lars Strømme tok seg tid til å tyde alt dette - og slektsbøkene elles er vel stort sett baserte på det han samla til bygdeboka.

Eg har vel også ein mistanke om at namnet Edel Kari er noko bygdebokskrivarane har funne ved seinare innførsler (vigsel, barnedåp, død),

og så rekna seg tilbake til at det er ho som er barnet her. Alternativt, så var blekket ikkje like utsmurt då Strømme gjorde avskrifter på 1940-(og 30?-)talet.

Elles, då du registrerte deg, aksepterte du ein regel om å bruke fullt namn her.  Den regelen bør du følgje. 

(Kvifor i alle dagar skal nokon bry seg med å hjelpe anonyme sjellause vesen som svevar forbi her?)

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider