GÃ¥ til innhold
Arkivverket

Trenger litt hjelp med Elholm familien.

Terje E Skrolsvik

Recommended Posts

Ser det har vært spørsmål vedrørende denne familien noen ganger her i forumet, men jeg har ikke klart å kople de opp mot de opplysningene jeg har.

Erik Sørensen Elholm f 1755 i Sveio ble gift med Anne Sophie Thomasdatter Friis f 1760 i Davik.

De fikk mange barn . Jeg har notert 9 barn. Mange må være død før 1801 tellingen. I 1801 tellingen er sønnene Thomas og Fredrich med. Så får de ei datter Maren Alette i 1801.

Men hvor blir disse av ? Jeg har funnet en Fredrich Eriksen Elholm , enkemann , død 10/4-1874 i Fana, Krokeide som Vilkaarsmand. Og ved å bla litt i kirkeboka , fant jeg kona Anne Olsdatter død 1867, 73 år , Vilkaarskone.  Jeg har sett i bygdebøker, menn ikke funnet at de har vært på Krokeide.

HÃ¥per "noen" har funnet mer en det jeg her har funnet og vil dele opplysningene med meg.

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig 🙂

Da fikk jeg det jeg trengte. Godt å få ting på plass 🙂 At Anne Sophie Thomasdatter Friis blir kalt noe annet i boka , det får de som har laget boken ordne opp i.

Hun er født i Davik, og datter av Thomas Thomasen Friis og Maren Alida Benonisdatter Echof.

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.