Gå til innhold
Arkivverket

skanning av dokumenter fra kultur og folkeopplysningsdepartementet fra andre verdenskrig.

Recommended Posts

Jeg skriver bachelor oppgave om teateret under andre verdenskrig, jeg fant en link til ett dokument med en samling av alle dokumentene under kultur og folkeopplysningsdepartementet i riksarkivet. men det er bare ett dokument om hvor ting ligger og hva det heter. hvordan er det mulig å få tak i scanning av noen av disse? Jeg er spesielt interessert i ulovlige forestillinger, propegandaavdelingen, teatersensur og deutsches teater. https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000001339035?ins=RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LisaCS skrev:

Jeg skriver bachelor oppgave om teateret under andre verdenskrig, jeg fant en link til ett dokument med en samling av alle dokumentene under kultur og folkeopplysningsdepartementet i riksarkivet. men det er bare ett dokument om hvor ting ligger og hva det heter. hvordan er det mulig å få tak i scanning av noen av disse? Jeg er spesielt interessert i ulovlige forestillinger, propegandaavdelingen, teatersensur og deutsches teater. https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000001339035?ins=RA

Digitalisering på forespørsel er blant tjenestene som Arkivverket tilbyr: https://www.arkivverket.no/tjenester

Jeg ser imidlertid av vårt saksbehandlingssystem at det allerede ligger inne en forespørsel om digitalisering fra deg, jf. din henvendelse datert 2. mai. Denne omfatter følgende enheter i arkivet RA/S-6129 Kultur- og folkeopplysningsdepartementet. Kulturavdelingen. Statens teaterdirektorat, serie Da Sakarkiv:

• L0015/0002
  • L0025/0007
  • L0027/0001
  • L0028/0001
  • L0028/0004
  • L0039/0007
  • L0042/0007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja, usikker på om det kom gjennom for jeg fikk opp at det var problemer med skjemaet. Men da vet jeg at det er mottatt. Hvor lang tid tar det ca ? og hvor mottar jeg dokumentene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, LisaCS skrev:

Hei, ja, usikker på om det kom gjennom for jeg fikk opp at det var problemer med skjemaet. Men da vet jeg at det er mottatt. Hvor lang tid tar det ca ? og hvor mottar jeg dokumentene? 

Normalt innen fire uker. Dokumentene blir tilgjengelige for deg på Digitalarkivet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider