Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av dokument

Liv Karin Flolid Lien
 Del

Recommended Posts

"Føgende Afkalde som ere indførte i den under 1 Nov 1839 authoriserede

Pantebog uden at være tilførte Jistisprotocollen, bliver ifølge ??-

sionene Antegnelser i Sorenskriver Cappelens Regenskaber her at ex-

trahere som følger"

Det er altså eit utdrag frå panteboka over "avkall".  Det kan vere arvingar som har

friteke formyndaren frå ansvaret for arven. For menn skjedde det når dei vart myndige

og tok over arven sjølv. For kvinner skjedde det når dei gifta seg, og ektemannen tok over

ansvaret. For begge kjønn kunne det skje når dei fekk ny formyndar, anten ved at den gamle

døydde eller han vart avløyst av andre grunnar (t.d. overlet det meste av buet sitt til arvingane

og vart kårkall).

Du kan sjå i panteboka om du finn at Magrete der; skal vere datert 19/5 1846.  Nummeret 2026 er kanskje brukt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytre Sogn tingrett, SAB/A-2601/1/F/Fa/L0051: Tingbok (justisprotokoll), 1846-1854, s. 252b-253a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20090401611113

Hei igjen!

Eg finn interessante ting, men det er heilt umogeleg for meg å forstå.

Det er så kjekt at nokon vil hjelpe.

På høgre sida står Berthel Mikkelsen Flolid, men kva gjeld det?

Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Liv Karin Flolid Lien skrev:

På høgre sida står Berthel Mikkelsen Flolid, men kva gjeld det?

Det er ein stipla strek under Bertel sitt namn; det vil seie at han er stroken her.

Det er sju menn som avlegg "Eed til Constitusjonen" - det var noko dei måtte gjere for å få røysterett.

Bertel sitt namn er ført inn som åttande, men ikkje fullført (ikkje alder og stand) og så er namnet stroke.

Det kan hende han kjem att seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det kan hende han kjem att seinare.

Eg bladde om for å sjå om han kom tilbake på neste side. Fant han ikkje mht. edsavleggelse, men han fikk gavebrev på garden av fosterforeldrene i pkt. 14 og han gav kår til fostermora i punkt 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Åsbjørg Susort skrev:

Eg bladde om for å sjå om han kom tilbake på neste side. Fant han ikkje mht. edsavleggelse, men han fikk gavebrev på garden av fosterforeldrene i pkt. 14 og han gav kår til fostermora i punkt 15...

For å få røysterett  måtte han vere eigar eller bygslar av jord. Så då spørs det om ikkje han var litt for tidleg med eiden.

Og dersom gåvebrevet kom for seint til å delta ved eit val, så var det ei stund til neste. Eg ville nok leita vidare lenger bak - men det kan fort verte 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider