Lucas Skrevet Mai 30, 2022 Del Skrevet Mai 30, 2022 Jeg og min far trenger bevis på at han endret navnet sitt i 1988, vi har et "melding om endring av navn til barn under 18 år" skjema som er signert og stemplet av sandnes folkeregister og en fødselsattest der det står at han endret navn som er signert og stemplet samme dato som vi regner med kom sammen med det andre dokumentet. Problemet er at disse kan ikke apostilleres siden det er så gammelt har de ikke signatur prøven til personen som signerte det, og siden min far var født i utlandet kan han ikke bestille norsk fødselsattest på skatteetaten der det står at han endret navn og han kan ikke bestille navneendring bekreftelse pga alderen på dokumentet. Hvordan går vi frem for å få en ny kopi av enten navneendrings melding dokumentet eller fødselsattesten som viste at han endret navn med ny signatur og stempel slik at vi kan få det apostillert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Mai 30, 2022 Del Skrevet Mai 30, 2022 Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn: https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Han kan bestille via skjema eller post og legge ved kopi av legitimasjon. Så tar vi det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå