Gå til innhold
Arkivverket

Anna Hansen?, født 27 september 1880 i Norge, hvor født?

magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

HEi!

Jeg leter etter en person med navn Anna Hansen? født 27 september 1880 , antagelig i Norge. Hun blir gift i Winnebago i USA, 20 september 1899 med Halvor (Halvard) Hermansen  f 1874 i Vikebygd. Mener å ha sett at foreldre til Anna er Ola (e) Lunde og Tone.  IKke noe mere, og Anna heter hele tiden Hansen! 

Anna død 1970 i Los Angeles. Halvor Hermansen død 1949 i Los Angeles

Skulle gjerne fått vite hvor denne Anna er født og hvor hun kommer fra.  Kan noen hjelpe meg med dette hadde det vært veldig bra! 

Vennligst Magnhild E Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Hun blir gift i Winnebago i USA, 20 september 1899 med Halvor (Halvard) Hermansen  f 1874 i Vikebygd. Mener å ha sett at foreldre til Anna er Ola (e) Lunde og Tone

Denne vielsen du ref. til? Mannen het Haagenson (ikke Hermansen).

The Iowa, U.S., Select Marriages Index, 1758-1996

Name: Anne Hanson[Anne Lunde]
Marital Status: Single
Race: White
Birth Date: 1881
Birth Place: Norway
Marriage Date: 20 Sep 1899
Marriage Place: MT Valley, Iowa
Marriage Age: 18
Father: Ole Lunde
Mother: Thone Lunde
Spouse: Halvor Haagenson
FHL Film Number: 1436093
Reference ID: 2:3JHKH74
Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

: Så fint!. Her står det jo Lunde til etternavn på dem alle tre. Dette stemmer fint med den datoen jeg har. Hun er vel for ung til å være gift tidligere!, siden hun også kaller seg Hansen. Lurer på hvor hun er født. eller hvor foreldrene er fra! 

Magnh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for enda flere gode svar. Skal sette meg ned og se gjennom alt dette nå! TAKK så lenge! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere begge! 

Nå må jeg si mange takk til dere begge! Veldig god hjelp dette. Nå har dere "rullet opp" mye angående denne Anne og hennes familie.  Nå skal jeg legge  dette inn i slektstreet mitt. 

Foreløpig hjertelig takk til dere. Hilsen fra Magnhild

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for å ha funnet utreise for alle disse.  Nå  har dere hjulpet meg mye. Nå kan jeg finne mye på digitalarkivet! Takker igjen...Hilsen fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider