Gå til innhold
Arkivverket

Vielse i Skaatøy i 1908! Er det mulig å finne?

magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

HEI! Når Halvor Haavarsen f 1877 og Andrea Torbjørnsdatter f 1880 får en sønn Lewis Thorbjørn f 1909 i Kragerø, står det i en notis, at disse gifter seg på Skaatø i 1908.  Jeg har probem med å finne dette.

En jente Helga Marie f  november 1906 i Sannidal og døpt her 28 april  1907 i Sannidal med de samme foreldre?.  Men moren er født 1861,  og foreldrene er ugift.  DE er også ugift når Helga Marie konfirmeres 25 september 1921 i Drangedal.  Når de får andre barnet Lewis Thorbjørn f 1909  i Kragerø er moren født 1880.  DE får flere barn på Skaatøy. Her er de gift, og moren født 1880 . Faren synes å være den samme? 

Jeg undrer meg på om dette er den samme Andrea, derfor ønsker jeg å finne vielsen for disse i Skaatø,  Kan dette være samme personene?  Jeg finner de ikke i 1900-tellinga, men i 1910 og 1920-tellinga finnes de! 

Venligst Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!  Takk for gode svar! Nå skjønner jeg kanskje at det kan være en feilskrift med Andrea Torbjørnsen f 1861 ved  Helga Marie sin dåp?, og at dette med ugift kan ha blitt med , ved konfirmasjonen! 

TAKK for info angående vielsen. Hadde hatt problem med å finne dette selv.

Hilsen fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! Lurer forresten også på om Halvor Haavarsen og Andrea Torbjørnsdatter finnes i 1900-tellinga?  Mvh Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!  DA må jeg igjen si mangfoldige takk for hjelpa til å finne disse menneskene i 1900-tellingen også. Så flott!  Hilsen fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Nå skjønner jeg kanskje at det kan være en feilskrift med Andrea Torbjørnsen f 1861 ved  Helga Marie sin dåp?, og at dette med ugift kan ha blitt med , ved konfirmasjonen!

Ja, det er ganske sikkert at dette er samme par som er Helga Maries foreldre siden hun bor sammen med Halvor/Andrea i FT1910 og betegnes som deres datter:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036520002059

Endret av Carl Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.