Gå til innhold
Arkivverket

LØST !!! Olga Vebostad fra Kvæfjord i Troms til USA, død etter 1993. Men hvem var hun?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har en liten nøtt jeg gjerne skulle hatt hjelp til å knekke.

Jeg søker en Olga Vebostad (i Usa trolig Webostad)) som var i live i 1992/93, men som nå er død.

Siste kjente adresse var 3115 Squlaicum, Parkway 212H, Bellingham , Washington 98225.

Jeg finner ingen som passer til denne beskrivelsen, verken i folketellingene i Norge eller i Kvæfjordboka under Vebostad.

Om noen skulle dra kjensel på denne personen, kan man enten svare her, eller sende meg en privat melding her i Digitalarkivet.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Bør ikke bety noe, men ingen Olga nevnt i farens dødsannonsen fra 1983 (siden hun skulle ha vært i live i 92/93):

https://www.nb.no/items/f5315b4ee1b346c0ece8c68007b9c10a?page=10&searchText="Jacob norman"~2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/5090857:60722

Name: Olga Marie Dorthea Larsen
Baptism Age: 0
Record Type: Baptism
Birth Date: 11 Mar 1908
Baptism Date: 9 Mar 1909
Baptism Place: Bellingham, Washington, USA
Father: Emil Larsen
Mother: Emma Pederson
Church Name: Central Lutheran
Church Location: Bellingham, Washington
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/5090857:60722

Name: Olga Marie Dorthea Larsen
Baptism Age: 0
Record Type: Baptism
Birth Date: 11 Mar 1908
Baptism Date: 9 Mar 1909
Baptism Place: Bellingham, Washington, USA
Father: Emil Larsen
Mother: Emma Pederson
Church Name: Central Lutheran
Church Location: Bellingham, Washington

Originalen sier fødselsdato 11. mars 1909 og dåp 9. mai 1909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Sven.

Jeg hadde skrevet følgende melding etter ditt første funn, men glemte å trykke send. Så når jeg nå gikk inn igjen her ser jeg at du har fortsatt å jobbe med problemstillingen. Jeg beklager så mye at jeg ikke fikk sagt deg at jeg hadde funnet løsningen. 

"Jeg har klart å hale litt flere opplysninger ut. Ektemannen her Reidar Bendiksen Vebostad og var født i 1901. Han giftet seg i USA med Olga Marie Larson/Lauritsen. Olga var født i 1909 og døde 2003 og begge ligge begravet på Bayview Cemetery, Bellingham, Washington.

Det er Reidar som da blir forbindelsen her."

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Rune Thorstensen changed the title to LØST !!! Olga Vebostad fra Kvæfjord i Troms til USA, død etter 1993. Men hvem var hun?