Kjell Ingar Bjørnstad Skrevet Juni 6, 2022 Del Skrevet Juni 6, 2022 Min oldefars bror Oluf Jørgines Møller født i Trondheim 15. okt 1848 var sønn av Henrik Andreas Møller og Johanna Andrea Hoeggen, var sjømann. I mars 1875 ble han satt i fengsel Bergen. Kan noe hjelpe med å finne hvorfor han ble fengslet og hvor lenge han satt i fengsel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Hjortland Skrevet Juni 6, 2022 Del Skrevet Juni 6, 2022 Har ikke svar på spørsmålet ditt, men Oluf Jørginus Møller satt også 6 måneder på Tukthuset i Trondheim i 1873 https://www.trondheimsbasen.no/TB-2017/Tukthuset_1873/HTML/files/assets/common/downloads/page0022.pdf Kjell Ingar Bjørnstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Ingar Bjørnstad Skrevet Juni 7, 2022 Forfatter Del Skrevet Juni 7, 2022 (endret) Takk. Det var interessant. Han var kanskje en ordentlig banditt eller kanskje bare tvunget til å stjele. Familien mistet sin forsørger i 1867 da Oluf var 19 år og barna måtte bidra for å holde familien i live. Kanskje det var derfor han begynte å stjele.... Finnes det informasjon om selve dommen også? Hva hadde han stjålet... Endret Juni 7, 2022 av Kjell Ingar Bjørnstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Marton Pedersen Skrevet Juni 7, 2022 Del Skrevet Juni 7, 2022 Hei! Domsakter er oppbevart i Statsarkivene. Jeg ville forsøkt meg med en henvendelse til Statsarkivet i Bergen og Trondheim i denne saken. Kjell Ingar Bjørnstad og Sven Hjortland reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå