Gå til innhold
Arkivverket

"Odd T. Masch" (1920-1979" og "Leif K. Hansen" (1952-2003) - Drammen/ Buskerud, hvilken forbindelse hadde de??

Svehn Ruskelöv
 Del

Recommended Posts

"Leif Kåre Hansen" med sin familie kjendte jeg vel under min tid i "Drammen" i 4 år +/- 1980 til jeg flyttet til Sverige. Fikk senere vete att det ikke hadde gått så bra for han videre i livet og blev desverre funne död i "Åmot/ Modum" 2003 efter ett slagsmål som gjikk overstyr : https://www.dt.no/nyheter/mann-funnet-dod-par-meldte-seg/s/2-2.1748-1.2986785

Jeg forstår ikke helt hvordan "Odd T. Masch" kommer inn i bilde her? Jeg vet att faren var död innen 1980 da jeg var med han på gravplassen, men er usikker på om det sto "Masch" eller "Hansen" på stenen? "Leif K." sin mor husker jeg så vitt, hun var av taterslekt.

Her er dåpen til "Odd Heinrich Tidemand Masch" nr. 83 : https://www.digitalarkivet.no/kb10040805190232

Familien "Masch" i FT 1910 : https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036458008652

128963871_177638730707682_6962974774158531112_n.jpg

Endret av Svehn Ruskelöv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Grethe Flood skrev:

Takk Grethe! Her begjynner jeg og undre på om "Odd" kan ha vert en stedfar, for her nevner "Lilli" "guttenes gode kamerat". "Leif K." hadde faktisk en bror som jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra opplysninger på MyHeritage ser det ut til at faren til Leif Kåre døde allerede i 1956, i en bilulykke. Det kan være moren, Lilli, som er nevnt i Odd  T. Maschs dødsannonse, dvs at hun har hatt en relasjon til han etter at hun ble enke med tre små barn. Legger inn dødsannonsen til moren fra Drammens Tidende, 28. juni 2002. https://www.nb.no/items/44dabf94601a48a4137a214b65145855?page=7&searchText="lilly hansen"

image.png.141dcebce20cecd59010f4817ef62a91.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Takker Sven. "Ann Kristin Holst" på samme gravsten skal også vere en datter av "Leif Kåre" som döde ung. Finnes det en dödsannonse på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Svehn Ruskelöv skrev:

Takker Sven. "Ann Kristin Holst" på samme gravsten skal også vere en datter av "Leif Kåre" som döde ung. Finnes det en dödsannonse på henne?

https://www.nb.no/items/9b02b4463c330a0bfd1768c2e0531a4f?page=1&searchText="ann kristin holst"

Tragisk historie

Endret av Lars Johannessen
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Lars. Ja veldigt tragisk historie som muligens blir verre, for de hadde en söster til "Nina" som jeg ikke kjendte til som også döde tidlig under egne ord av "Lise Marie" til "Ann Kristin". Det står faktisk "Nina Therese" som pårörende på "A.K's" dödsannonsen ovenfor, i såfall må hun vere död efter 1993.

❤ 18 Juli-1993. Nå er det nøyaktig 21 år siden vi hadde presten på døra hjemme og fikk den tunge, triste og grusomme beskjeden om at min kjæreste søster hadde forlatt oss.. ;`( Var funnet i Oslo, død av en overdose.. Savnet etter deg er like stort den dag i dag Ann Kristin (Holst), som den kommer til å forbli fram til vi møtes igjen!! Du var den beste søster en kan tenke seg å ha.. Er vannvittig glad for de årene vi fikk isammen..Men skulle så ønske det blei flere.. Du rakk akkurat å fylle 20 år, og jeg var 14 dager fra å fylle 18.. Du forlot oss så altfor tidlig.. Men i hjertet mitt lever du for evig..Og i tankene mine er du vær eneste dag..Det hender jeg snakker med deg oxo og jeg føler du hører meg, er med meg og passer på meg selv om du ikke er tilstede her med meg...Er så takknemmlig for at jeg var så heldig å fikk akkurat deg som søster, verdens beste!! Veit du har det bra der du er, sammen med Pappa og Nina, våres søster som oxo dro herifra så altfor tidlig.. Oppi alt så tenker jeg som så at jeg er jo heldig som har 3 av himmelens vakreste Engler som passer på meg hvor enn jeg går daah... Men jeg savner dere jo alle 3 uendelig høyt!! Skulle ønske dere var her hos meg... Men.. sånn er livet desverre, .En dag sees vi igjen alle sammen.. Elsker dere høyere enn himmelen.. Må dere hvile i fred alle 3.. ❤ ❤ ❤

Har forsökt finne "Nina Therese Hansen" eller med etternavn "Holst" under gravminner, men ikke noe som passer.
Hmm, kan det finnes en dödsannonse på henne mon tro?

Endret av Svehn Ruskelöv
Lenke til kommentar
Del på andre sider