Gå til innhold
Arkivverket

Søker etter slekt i Amerika !

magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

Hei!

Solveig Helene Sørensen  født 15 august 1919 i Mandal, immigrerer 24 mai 1920 til New York i USA:  Hun blir værende i USA, men jeg tror hun giftet seg med en, med etternavn Cox i Amerika. Kanskje i New York. Gifter seg antagelig mellom 1938 og  1944/ 45. Får en datter med navn Sandra (Lynn?) født ca 1944/ 1945. 

Om det er mulig skulle jeg gjerne vite når hun gifter seg og hva denne mannen Cox heter eller er fra.

Vennlig hilsen Magnhild Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert disse ?

NavnSandra Lynn Cox

KjønnKvinne

RaseHvit

DokumenttypeApplication

Født1. juli 1944

Charleston, Charleston, South Carolina, United States

Submission datejuni 1963

FarBasil D Cox

MorSolveig H Sorensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! Takk for svar! Ja, dette er helt ut som det er "våres Sandra Lynn!  Nå har jeg navnet på denne faren også. Det er fint.  ....Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysninger angående Basel Cox.  Er glad for alle opplysningene jeg kan få! Veldig fint! '

Har lyst å spørre litt mer angående Sandra: Vet at hun flytter til California, og ble antagelig gift der. Vet ikke når. Mannen het Gerald. Vet ikke etternavn.  Han døde i en brann, da han skulle inn og redde ut sine døtre. DE var kommet ut, men han døde.  Gerald er kanskje død mellom 1970-1985?  Hadde jeg fått vite navnet, kan jeg kanskje finne disse under Gravminner 

Takk for gode svar som jeg allerede har fått. Hilsen fra Magnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje giftet seg med en mann som heter Abernathy?

Sandra Lynn Cox

in the U.S., Social Security Applications and Claims Index, 1936-2007

Name:Sandra Lynn Cox[Sandra Lyn Abernathy][Sandra Lowe][Sandra Abernathy][Sandy Abernathey]

Race:White

Birth Date:1 Jul 1944

Birth Place:Charleston, South Carolina

Death Date:19 Feb 2005

SSN:050389311

Notes:Jun 1963: Name listed as SANDRA LYNN COX; Jan 1967: Name listed as SANDRA LYN ABERNATHY; 10 Mar 1986: Name listed as SANDRA LYNN LOWE; 26 Jan 1987: Name listed as SANDRA LYNN ABERNATHY; 13 Apr 1993: Name listed as SANDY ABERNATHEY; 27 Apr 1993: Name listed as SANDY ABERNATHY

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/16036302:60901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandraly Cox

in the California, U.S., Marriage Index, 1960-1985

Name:Sandraly Cox

Birth Year:abt 1944

Marriage Date:20 Jul 1970

Marriage Place:Santa Barbara, California, USA

Spouse Name:Sam J Abernathy

Spouse Age:31

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/5390320:1144

Sandra L. Abernathy

in the U.S., Social Security Death Index, 1935-2014

Name:Sandra L. Abernathy

Social Security Number:050-38-9311

Birth Date:1 Jul 1944

Issue Year:1963

Issue State:New York

Last Residence:92410, San Bernardino, San Bernardino, California

Death Date:19 Feb 2005

https://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?dbid=3693&h=75120244&indiv=try&o_vc=Record:OtherRecord&rhSource=1144&_gl=1*9bks3s*_ga*MTI4NzAwNTg2My4xNjU1MzI1OTE4*_ga_4QT8FMEX30*MTY1NTczODgzMC4xNy4xLjE2NTU3NDAzMjMuNTk.

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Abernathy

in the U.S., Find a Grave Index, 1600s-Current

Name:Sam Abernathy

Birth Date:1938

Death Date:1974

Cemetery:Bellevue Memorial Park

Burial or Cremation Place:Ontario, San Bernardino County, California, United States of America

Has Bio?:N

https://www.findagrave.com/memorial/150703840/sam-abernathy?_gl=1*1vmn5i*_ga*MTI4NzAwNTg2My4xNjU1MzI1OTE4*_ga_4QT8FMEX30*MTY1NTczODgzMC4xNy4xLjE2NTU3NDEwMTYuNTk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Nå har jeg fått mange svar.  Dette må være våre.  Ser at de antagelig har bodd i nærheten av Sandras mor Solveig. Dette kan jo stemme. Sandra overlevde mannen sin, i denne brannen. Han kan jo hete Sam?. Navnet hans vet jeg ikke sikkert, har også hørt Gerald, og det er vel vanskelig å finne disse viet ?. Jeg får prøve meg på denne linken! 

hilsen fra Magnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at dere har funnet vielsen til Sandra og SAM J også. Takk! Jeg fikk ikke der med meg med en gang.  Det gjelder å lese nøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2022 den 17.06, magnhild espeland sørlie skrev:

Takk for opplysninger angående Basel Cox.  Er glad for alle opplysningene jeg kan få! Veldig fint! '

Har lyst å spørre litt mer angående Sandra: Vet at hun flytter til California, og ble antagelig gift der. Vet ikke når. Mannen het Gerald. Vet ikke etternavn.  Han døde i en brann, da han skulle inn og redde ut sine døtre. DE var kommet ut, men han døde.  Gerald er kanskje død mellom 1970-1985?  Hadde jeg fått vite navnet, kan jeg kanskje finne disse under Gravminner 

Takk for gode svar som jeg allerede har fått. Hilsen fra Magnhild.

https://www.newspapers.com/search/?query="sam abernathy"&p_province=US-CA&dr_year=1974-1974

Sams dødsfall er omtalt i flere avisartikler, det er ingen tvil om at han omkom i en brann, muligens i et forsøk på å redde ut en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.familysearch.org/search/ark:/61903/1:1:VM6L-SMR

Sandra døde 19. februar 2005 (Edit: ser nå at dette er funnet tidligere......)

Navn Sandra L Abernathy
Middle Name L
State New york
Last Place of Residence San bernardino, California
Previous Residence Postal Code 92410
Age 61
Birth Date 01 Jul 1944
Death Date 19 Feb 2005
Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lars Johannessen skrev:

Sams dødsfall er omtalt i flere avisartikler, det er ingen tvil om at han omkom i en brann, muligens i et forsøk på å redde ut en hund.

The San Bernardino County Sun (San Bernardino, California) 15 Sep 1974, Sunday, Page 9https://www.newspapers.com/clip/104158375/the-san-bernardino-county-sun/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei igjen til dere som har svart de siste gangene, for dere har jeg nok ikke sagt takk til. Jeg må si mange takk til dere alle, for all god hjelp til å finne ut av Sandra og hennes familie., og også til å finne ut av moren Solveig. Jeg har alltid hørt gjennom min mor (Solveigs tremenning)  om denne tragiske ulykken, men har ikke visst så mye mer, og når en da begynner å interessere seg for slekt, er de borte de som en burde spurt mer.  Nå har brikkene falt på plass, og  kan godt stemme med det jeg har hørt.  DErfor mange takk for god hjelp!  Hilsen fra Magnhild.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider