Gå til innhold
Arkivverket

Innlogging med to-trinns autentisering

Erling Hesjadalen
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg trenger litt hjelp med å komme innenfor og lese dokumenter som er blokkert for allmennheten. Skulle f.eks. se på protokoller vedr. dødsfall 1918. Da jeg forsøkte å registrere meg, kom jeg så langt at jeg fikk registrert telefonnummer. Men fikser ikke neste trinn, to-trinns autentisering. Kan noen være behjelpelige her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Erling Hesjadalen skrev:

Hei! Jeg trenger litt hjelp med å komme innenfor og lese dokumenter som er blokkert for allmennheten. Skulle f.eks. se på protokoller vedr. dødsfall 1918. Da jeg forsøkte å registrere meg, kom jeg så langt at jeg fikk registrert telefonnummer. Men fikser ikke neste trinn, to-trinns autentisering. Kan noen være behjelpelige her?

Du trenger ikke aktivere to-trinns autentisering for å lage brukerkonto, så jeg råder deg til å droppe det.

Dødsfall i 1918 er normalt fritt tilgjengelig. Hva er det du helt konkret tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konkret tenker jeg på et dødsfall i 1918, der vedkommende etterlot "tre umyndige barn. Eide intet." Hun var antakelig på fattigforsorgen. Hvem tok seg av disse, og hva het barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erling Hesjadalen skrev:

Helt konkret tenker jeg på et dødsfall i 1918, der vedkommende etterlot "tre umyndige barn. Eide intet." Hun var antakelig på fattigforsorgen. Hvem tok seg av disse, og hva het barna?

Ja, nå husker jeg spørsmålet: 

Har du fulgt opp mitt forslag om å lete opp mors folkeregisterkort? Døde innbyggere i Oslo i 1918 er fritt tilgjengelig.

En brukerkonto gir deg ikke uten videre tilgang til kilder som ikke er fritt tilgjengelige. Hvilke kilder er det du konkret ønsker tilgang til?

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.