Gå til innhold
Arkivverket

Lille Bendix

Marianne M Malme
 Del

Recommended Posts

Hei igjen!

Stadig nye utfordringer.  Jeg leter etter et barn som skal være født i 1741. Jeg har funnet 1 Bendix i 1741, men har problemer med å tolke faren sitt navn. Jeg finner han helt i slutten på 1741 noe som kan stemme godt overens med at han fikk en bror i 1740, men kan ikke finne dåpen til dette barnet. Bendix finner jeg i innførselen "Feria 3tia Nativ: Christi. Guds tieneste holden ved Tresfjord" Først kommer en barn Anne og hennes faddere og så kommer det jeg lurer på:  ". . .Hansen Sy? . . barn, kaldet Bendix. Fadderne Marit Ly ? . . , Kari ibid, Otte ? . . "  Ser ut som det er det 3.barnet med faddere som kommer etterpå. 

Takknemmelig for tolkning og korrigering.

Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Møre og Romsdal, SAT/A-1454/547/L0599: Ministerialbok nr. 547A01, 1721-1764, s. 218-219
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070904660318

Mvh

Marianne M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men her har jeg klart å få spørsmålet 2 ganger. Skal se om det er mulig å slette denne 🙂

Mvh

Marianne M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.