Gå til innhold
Arkivverket

Anna Mathilde Thomseth f. i Trondheim 16.09.1855. Gift med Paul Johannes Edvard Lassen i 1880. Når døde hun?

Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Anna Mathildes dåp i Bakke kirke, Trondheim, dåpsbarn nr 50: Kirkebøker: Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, SAT/A-1456/604/L0219: Klokkerbok nr. 604C02, 1851-1869, s. 34-35 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

I 1880 fikk Anna Mathilde Thomseth og Paul Johannes Edvard Lassen ei datter; Gudrun, og de giftet seg før barnet ble døpt. Dåpsbarn nr 78: Kirkebøker: Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, SAT/A-1456/601/L0057: Ministerialbok nr. 601A25, 1877-1891, s. 48 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Barnet Gudrun Lassen døde i 1886.

Ved f.t. i 1891 bodde ekteparet Paul Lassen og Anna Lassen, samt Pauls sønn Johannes Lassen i Strinda: 010 Kjønberg - 010 Solbakken - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1891 for 1660 Strinda herred - Digitalarkivet

Ved f.t. 1900 var Paul Lassen enkemann, og losjerte på en gård i Strinda: 0096 Bones - 005 - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1900 for 1660 Strinda herred - Digitalarkivet

Jeg har lett en del for å finne dødsfallet til Anna Mathilde Lassen f. Thomseth, men spør nå her om noen kan finne ut av det.

Når det gjelder hennes mann, Paul Johannes Edvard Lassen, f. 1844 i Hammerfest, har jeg funnet at han var gift tidligere, og hadde flere barn. Så fikk han som enkemann et barn, Johannes Andreas i 1879, før han giftet seg med Anna Mathilde, og de fikk ei datter. Etter at Anna Mathilde døde, fikk han to barn med en annen kvinne. Men det er altså Anna Mathilde jeg er interessert i - hun var søskenbarn med min morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider