Gå til innhold
Arkivverket

Trond Jonssen Qvale, Slidre, f. ca 1798

Kåre A Belsheim
 Del

Recommended Posts

Troen Jonssen, døypt i Vang i Valdres den 21. januar 1798, var eldste son til Marit Madsdatter Tvedt og  soldat Jon Trondsen Kjøs. Dei budde på garden Kjøs i Vang. Marit og Jon var vigde i oktober 1797.

I Ft 1801 står familen registrert på garden Hjelle (gnr. 41) i grannekommunen Slidre. I Slidre har familien døypt minst seks sysken av Trond. Ut frå data i kyrkjeboka kan vi gå ut frå at familien iallfall frå 2004 til 2010 var busett på garden Kvåle (gnr. 39 og 40) i grannelaget til Hjelle. Truleg var dette bakgrunnen for at Tron seinare skreiv seg for Trond Jonssen Qvale.

Trond sin konfirmasjon finn eg ikkje i kyrkjebøkene for Slidre. Derimot er det opplyst i Bodø-boka "Byen blir sentrum" av Knut Dørum at Trond vart konfirmert i Bergen. Foreldra vart buande i Slidre, som innerstar og seinare husmenn. Då Jon døydde i 1817, var han husmann på garden Landsrud i Slidre.  

Trond opplyste seinare - i ein søknad om borgarskap i Bodø -  at han hadde arbeidd "som smedsvend i Bergen" før han reiste nordover til Steigen i 1818, og seinare til Bodø.

Eg har ingen info om kvar i Bergen Trond budde, så det blir mange kyrkjebøker å leite i.

Har du tips til korleis eg kan finne ut noko (t.d. år/dato) om konfirmasjonen til Trond?

Eller opplysningar om Trond sitt opphald i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Karin Belsvik skrev:

Derimot er det opplyst i Bodø-boka "Byen blir sentrum" av Knut Dørum at Trond vart konfirmert i Bergen.

10 timer siden, Karin Belsvik skrev:

Har du tips til korleis eg kan finne ut noko (t.d. år/dato) om konfirmasjonen til Trond?

Eller opplysningar om Trond sitt opphald i Bergen?

Tror jeg fant ham. Fjerde siste gutt på høyre side:

Nykirken Sokneprestembete, SAB/A-77101/H/Hab: Klokkerbok nr. A 1, 1770-1821, s. 74-75

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070416670038

Trohn Johnsen gl: 16 Aar f: Smed Rasmus Dahl, ved Skibs Værfæte.

I og med dette er Nykirken ville jeg tro at verftet var Georgernes Verft og at de derfor sannsynligvis var bosatt på Nøstet

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Even Stromoen! 

Eg går ut frå at f: står for fader:  Altså at Smed Rasmus Dahl er oppført som far til konfirmant Trond. 

"Min" Trond hadde jo sine foreldre Marit og Jon i Slidre i Valdres.

Kanskje betyr dette at Trond var "bortsett" til Rasmus Dahl som pleie-/fosterbarn. Men på den andre sida; det var langt frå Slidre til Bergen....

Det kan kanskje helelr bety at Trond hadde reist til Bergen som ungdom og fått rom hog arbeid hjå Rasmus.

Eg finn Trond i Folketeljinga for Bergen i 1815 i huslyden til borgar og smedmester Rasmus Dahl. Her er Trond rett nok registrert som Tørger Johannesen Qvale, Alder mellom 16 og 31, yrke militær, "er tillige Dreng Hos Rasmus P. Dahl". Men eg trur nok dette må vera vår Trond Jonssen Qvale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bokstaven er en f, eller at den i dette tilfellet står for fader. For meg ser det ut som bokstaven h, og at den kan stå som forkortelse for husbond.

Bokstaven F for Fader finnes mange steder i lista over konfirmanter, men der er også tilfeller med bokstaven h, hvor patronymet til konfirmanten ikke samsvarer med fornavnet til den oppførte foresatte. Eksempelvis noen linjer ovenfor Thron Johnsen finnes det noen konfirmanter hvor de foresatte er blokkedreiere av yrke - også her er bokstaven h. Derfor mener jeg at bokstaven står for husbond, og at Rasmus Dahl var husbonden til Thron, fordi det var hos Rasmus Trohn var bosatt og gikk i lære.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Espen Tjernshaugen skrev:

For meg ser det ut som bokstaven h,

Det burde den sett ut som for meg også. Beklager. Og takk til deg, Espen 🙂

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Espen Tjernshaugen og Even Stormoen,

med det same kan eg kanskje spørja om hjelp til å tyde tittel/yrke på far til Trond Qvale i folketeljinga 1801, sjå familie nr. 7 på venstre side her:

https://www.digitalarkivet.no/ft20090806630121.

Eg les det fyrste ordet som som "Inderst", men så blir det vanskeleg for meg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det slik:

Inderste og

gaaer i

Dagleie

... og Even, ingen grunn til beklagelse👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Ein detalj til om Trond Jonsen Qvale: I den lokale folketeljinga 1815 i Bergen finn vi han i hushaldet til "Borger og Smedmester" Rasmus P. Dahl i Tellingskrets 001 (Prestegjeld: Nykirkens menighet) , Rode 5, Hushaldning nr. 154.  https://www.digitalarkivet.no/ft20110308610238.

Even Stormoen skreiv lenger opp (13. juli 2022) at familien Dahl "sannsynligvis var bosatt på Nøstet"

Kan ft. 1815 gi ein lokalkjend eller ft-kjend  meir presis eller konkret opplysning om kvar i Bergen Rasmus P Dahl budde? (t.d. i form av ei adresse eg kan finne att i dagens kartverk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kåre A Belsheim skrev:

Rode 5, Hushaldning nr. 154.

Iflg dette rodekartet ser det ut som om 154 hører til Verftsgaten. Intet spesifikt nummer på akkurat dét huset. Men om dette samsvarer med 1815 . . . ?

Det er i alle fall på Nøstet.

Mvh

Skjermbilde 2024-01-07 kl. 14.55.00.jpg

Skjermbilde 2024-01-07 kl. 14.54.01.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Kartet over er ca. «opp-ned» i forhold til hvordan vi er vant med. «Opp» her er vel retning østlig.

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider