Gå til innhold
Arkivverket

Grandonkel Birger Hasle (1887+1960), bosatt i Frankrike var gift eller samboer med Janette Lesquilbet de Nesmond. Opplysninger om henne savnes.

Bjørn Piro II
 Del

Recommended Posts

18 timer siden, Per.H.Skaug skrev:

Basert på den tidligere posten, bør dette være Renaud de Rouffignac https://gw.geneanet.org/marek2?lang=fr&pz=marc+philippe+christophe&nz=tutaj&p=renaud&n=de+rouffignac . Familien stemmer, med en far Henri, en mor Germaine Lours og en bror Jean.

Det ser da ut som om han var gift med Josette før han ble gift med Nenette.

Ja så sannelig.  Her ser jeg at sønnen Eric er fra dette ekteskapet. I så tilfelle er det bare sønnen Remy de Rouffignac og datteren Veronique de Rouffignac som er barn av Nenette (Jeannette  Loiseaux) (1915+1984).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Per.H.Skaug skrev:

Bjørn, det er nok ingen tvil om at B. Harle er B. Hasle, men jeg tror ikke dette i seg selv er noe bevis. Han var jo stefar, dersom de var gift (og i alle fall bodde han jo sammen med dem). Det er jo ikke uvanlig at en stefar oppføres som far ved et bryllup, det har jeg sett mange ganger også i Norge.

Det kan jo saktens være at Birger faktisk er faren hennes, men jeg ville ikke nødvendigvis trekke den konklusjonen kun pga hva som stod ved vielsen. Da måtte du nok ha tatt en DNA test, men det er jo sikkert noen av barna eller barnebarna som er live.

Det som antageligvis ser ut til å være svigerdatteren Ann Lucas de Rouffignac bor i hvertfall i Austin Texas, og du kan finne henne på Facebook om du søker på henne. Så du kan sikkert komme i kontakt direkte med familien.

Jeg har adgang til Facebook (men bruker det ikke) og der fant jeg alle de 3 barna til Nenette : Eric (som visstnok er fra mannens første ekteskap) og de to  andre Remy og Veronique. Skal naturligvis skrive til disse. Så dette var virkelig et godt råd! Stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider