Gå til innhold
Arkivverket

Brunsgate 1 i Oslo.

Torhild Shirley
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg er på leting etter Brunsgate 1 som er oppført i Kampen prestekontors kirkebøker? Finner ikke en brunsgate, bruns gate, brun gate eller bruuns gate i Oslo i dag. Har den fått nytt navn eller er den rett og slett blitt fjernet? Er det mulig å finne ut om bygget fremdeles står i dag?

Se nr. 119, Anna Konstance Elisabet. https://www.digitalarkivet.no/kb20060921050193

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Matthias Kolberg skrev:

Google «bruns gade kampen»

Det var smart. Jeg brukte bare bruns gade oslo

Tusen takk for hjelpen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget står fortsatt i dag, her gulmalt i bakgrunnen på Google Street View fra april 2022. Jeg valgte dette utsnittet som viser nabohuset i Ullensakerveien 4 som fortsatt har original fasade. De fleste husene i området ble malt fra 1990-tallet og frem til idag.8C5E25D3-8CE3-446C-9706-92F9BE410119.thumb.jpeg.389410e20a0cea0d896d52476b171d1b.jpeg

Her er et foto fra Norderhovsgate 5,3 og 1 fra omkring 1970 (Nr 1 nederst til høyre før veikrysset)

https://digitaltmuseum.no/021017260261/norderhovgata/media?slide=0

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Matthias. I følge siden i lokalwiki er det to hus, 1a og 1b. 1b er det gule, mens 1a er rødt. Ikke godt å si hvilket de bodde, men morsomt å vite at husene står den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.