Gå til innhold
Arkivverket

Tydning av listebok fra Bergen strafanstalt (1842)

Johan Stenslie
 Del

Recommended Posts

Første boks øverst til venstre får jeg ikke mening i: Persons(?) (??).

Den store til høyre: | Naar indkommen | Paa hvor lang Tid | Forbrydelse | Straffet paa Kroppen |

Nederste: 573 (??) | Jacob Einersen Rongved Landlægd: Ved Løsladelsen observeres den Kongelige Benaadnings Resolution løsladt 25 Februar 1843 | Tjenestedreng | Haugs Præstegjeld | 22 1/2 | - | - | - | - | - | 25 August 1842 | 6 Maaneder | Blodskam med Stedmoderen | " | Høiesteretsdom af 9d Juni 1842 og Kongl Resolution af 8 August 1842. Kun Udskrift af Dommerne fulgte. Udskriften og den Kongl. Res: sendt Bergens Stift den 12te August 1847. |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Even Stormoen said:

Første boks øverst til venstre får jeg ikke mening i: Persons(?) (??).

Den store til høyre: | Naar indkommen | Paa hvor lang Tid | Forbrydelse | Straffet paa Kroppen |

Nederste: 573 (??) | Jacob Einersen Rongved Landlægd: Ved Løsladelsen observeres den Kongelige Benaadnings Resolution løsladt 25 Februar 1843 | Tjenestedreng | Haugs Præstegjeld | 22 1/2 | - | - | - | - | - | 25 August 1842 | 6 Maaneder | Blodskam med Stedmoderen | " | Høiesteretsdom af 9d Juni 1842 og Kongl Resolution af 8 August 1842. Kun Udskrift af Dommerne fulgte. Udskriften og den Kongl. Res: sendt Bergens Stift den 12te August 1847. |

Tusen takk, dette er veldig nyttig. Et siste spørsmål, hva står det i spalten til høyre for «Navn»? Jeg antar at det har med yrke å gjøre, men jeg kan ikke se det godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Johan Stenslie skrev:

hva står det i spalten til høyre for «Navn»?

Hvad han har været.

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.