Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei,

Jeg opplever at søkefunksjonene etter panteregister og dagboknummersøk ikke fungerer. Jeg kan finne frem til dokumentene jeg skal ha ved å bla manuelt i pantebøkene, men dersom jeg benytter meg av søkefunksjonene ved å legge inn gnr/bnr, årstall, kommune osv. får jeg null treff. 

Mottar heller ikke gammel grunnbok på mail etter bestilling.

Har også hatt problem med å bruke funksjonen "lag hefte" de siste dagene.

Har opplevd dette gjentatte ganger denne sommeren.

7 timer siden, Helga skrev:

Hei,

Jeg opplever at søkefunksjonene etter panteregister og dagboknummersøk ikke fungerer. Jeg kan finne frem til dokumentene jeg skal ha ved å bla manuelt i pantebøkene, men dersom jeg benytter meg av søkefunksjonene ved å legge inn gnr/bnr, årstall, kommune osv. får jeg null treff. 

Mottar heller ikke gammel grunnbok på mail etter bestilling.

Har også hatt problem med å bruke funksjonen "lag hefte" de siste dagene.

Har opplevd dette gjentatte ganger denne sommeren.

Hei

Dette problemet vil bli sett på i neste uke.

Det er en feil med genereringa av PDF-hefter generelt, og det er sannsynligvis det som også gjør at man ikke får respons på bestilling av grunnboksblader, ettersom ei bestilling besvares med et generert PDF-hefte.

Når det gjelder dagboknummersøket, så registrerte vi feilen for en måneds tid siden. Det ser ut til at det er søket på årstallet som feiler; hvis du f.eks. fyller ut kun kommune og dagboknummer, får du treff: https://media.digitalarkivet.no/tl/pbok/search?municipalities[]=0727&year=&diary_no=1000

Vi håper at disse feilene kan bli løst i neste uke, når folk kommer tilbake fra ferie.

• Liker 2
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.