Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av ekteparet Alfred Gustav Ulrich Clouth og Cathrine Andrea Hansen Alvær etter vielsen i Nykirken i Bergen 18.08.1906?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Alfred var født 1880 i Hong Kong. Faren het Carl B. Clouth.

Cathrine Andrea var født i Bergen 08.05.1886. Foreldrene var Johan Hansen Alvær 1841-1911 og Berthe Theodora Hansdtr. Scnell 1847- 1914.

Vielse nr. 167.

Kirkebøker: Nykirken Sokneprestembete, SAB/A-77101/H/Haa/L0035: Ministerialbok nr. D 5, 1905-1913, s. 29 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

På FamilySearch finner jeg Alfred død i Stuttgart, Tyskland 1967.

Alfred G U Clouth, "United Kingdom, British Armed Forces and Overseas Vital Records, 1761-2005" • FamilySearch

Men hvor har de oppholdt seg i mellomtiden? Hvor og når døde Cathrine Andrea og hadde de barn sammen?

Er det noen som kan hjelpe meg å finne opplysninger om denne familien?

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Lars.

Da får jeg jobbe videre med de opplysningene i håp om å få de bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge for interessante opplysninger.

Da kan man kanskje anta at familien oppholdt seg i Tyskland største delene av sine liv i og med at de begge døde der i 1967 og 1976.

De skal angivelig hatt sønnene Walter og Freddy ( Fredrick), men det gjenstår å få bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.